Miks lähtutakse endiselt arendaja huvidest, mitte korrektsest asjaajamisest, rääkimata kogukonna õiglustundest?
Linna sisekontroll tunnistas selle juhtumi menetlemist kiirendatud korras. Oa tänava arendaja sai mõne kuuga kätte kõik ihaldatud ehitusload. Samas tartlastest koduomanikud, kes tahavad natuke oma maja kõpitseda, kurdavad linnavalitsuse lõputu, pisiasjades noriva ning aastaid vältava bürokraatia üle.
Mis on lubatud Jupiterile, pole lubatud härjale, kostaks vanarahvas. Nüüdisaegsemalt ja lühemalt öeldes aga kõlaks see nii: ebavõrdne kohtlemine. Kas see ongi linnavalitsuse senine praktika?
Probleeme on teisigi. Praegusel juhul (miljööväärtusega alal) pidanuks detailplaneeringu menetlemine kuuluma linnavolikogu ainupädevusse ning küsimuse otsustamine linnavalitsuse poolt tähendab selgelt pädevuse ületamist ja tehtud otsuse õigustühisust.
Kui seegi on linnavalitsuse tavaline praktika, siis ... mõningal määral see ehk tõepoolest selgitab (aga ei õigusta), miks linnavalitsus püüab seda juhtumit lahendada kohtuväliselt ning suruda selle enda kehtestatud menetluspraktika ja projekteerimistingimuste raamidesse.
Küsimusi tekitab ka Karin Raidi lahkumine omal soovil, et «keegi ei saaks seada kahtluse alla otsuseid, mis linnavalitsus langetab Oa 10b/10c asjus nüüd ja edaspidi.» Tervest mõistusest lähtuvalt see pigem takistab tõe väljaselgitamist, kui lubatakse lahkuda inimesel, kes ühena vähestest kui mitte ainukesena teadis, kuidas asjad tegelikult toimusid.
Mitte kuidagi ei ole põhjendatud ka (ainult) ametnikkonna süüdi lavastamine, mõne ametniku patuoinaks tegemine ja poliitilise juhtkonna vastutusest puhtaks pesemine.
Just selle eest juhid vastutavad, et masinavärk töötaks laitmatult – kui mitte, siis see ongi linnavalitsuse juhtide vastutuse(le)võtmise koht.