Neljakümne meetri pikkuse paikse kai, sadamahoone ja pea viiekümnekohalise ujuvpaadisillaga Tartu uue sadama ehitus algab sel sügisel, sadam valmib tuleva aasta lõpuks.
Sõpruse silla paadisadam valmib aasta pärast
«Meie oleme projekti linnale üle andnud ning linn on sellele juba ka ehitusloa väljastanud,» ütles sadama projekteerimise riigihanke võitnud OÜ Eesti Veeprojekt projektijuht Meelis Viirma. Sadam on kavandatud praeguse Espaki ehituskaupluse taha Rebase tänava äärde.
Viirma sõnul tuleb uue sadama kai nelikümmend meetrit pikk ning selle äärde mahub paar suuremat või kaks-kolm väiksemat laeva. Näiteks praegu Atlantise ees seisev Pegasus on kakskümmend seitse meetrit pikk. Lisaks tuleb sadamasse väiksematele paatidele ja kaatritele mõeldud ujuvkai, kus on nelikümmend neli kohta.
Sadamasse on kavandatud aiaga piiratud talvise paadihoiu ala, mida suviti kasutatakse paaditreilerite ja sõidukite parklana. Samuti on alale projekteeritud kahekorruseline sadamahoone, kus on kapteni- ja klubiruumid, pesemisvõimalus ning köök toiduvalmistamiseks.
Kui sadam saab valmis, annab linn selle rendile. «Oleme paadimeestelt kuulnud, et huvilisi on. Aga kes, seda on veel vara öelda. Kindlasti korraldame haldaja leidmiseks konkursi,» lausus Tartu abilinnapea Raimond Tamm. Ta ei osanud veel täpselt öelda, kuidas paadikohti välja üürima hakatakse.
Sadamaala kõrvale on linn määranud ka tankla krundi, kuid praeguse sadamaprojektiga kauaoodatud bensiinijaama paadiomanikele veel ei tule. Abilinnapea sõnul on nad püüdnud leida tanklapidajat, kuid siiani pole tõsiseid huvilisi olnud.
«See peaks olema bensiinijaam, kus saavad ka autod tankida, sest ainult paatide tankimise vajadus ei kata kulusid ära. Praegune krunt pole majanduslikult kõige paremas kohas,» tunnistas Tamm. Ta märkis, et palju atraktiivsem oleks, kui tankla asuks Turu tänava ääres.
Tamme kinnitusel kuulutatakse lähinädalatel välja sadama ehitushange ning kui hanke tulemused jäävad eelarve piiridesse, läheb töö kohe käima. Ehitus peab kindlasti algama veel sel aastal. Uuest sadamast võiks Tamme sõnul saada kõikide Tartu paadimeeste kokkusaamiskoht ja kogukonnakeskus.
Sõpruse silla paadisadam on osa projektist «Majanduslikult jätkusuutlik ja keskkonnasäästlik Peipsi järve piirkond», mida rahastatakse Eesti-Läti-Vene piiriülesest koostööprogrammist 2007–2013.
Projekti toel arendatakse Eestis välja sadamad Tartus, Mustvees ja Räpinas.