Parim loovfirma filmib ka fotokaga

Andres Keil (vasakul) ja Siim Sillamaa loomemajanduskeskuses asuvas Pimiku stuudios.

FOTO: Margus Ansu

Parimate Tartu ettevõtete seas äsja linnavalitsuselt tunnustada saanud filmi- ja fotofirma Pimik tunneb pai üle rõõmu, kuid ei pea end muist loomemajanduskeskuse firmadest paremaks ega erilisemaks.

Osaühing Pimik suutis tunamullu, esimesel tegevusaastal, teha 33 500-eurose käibe, mullu aga teenida juba 140 000 eurot müügitulu. Pimiku kolmest osanikust kaks, Andres Keil ja Siim Sillamaa, möönsid efektse kasvunäitaja taga kaht moonutajat.

Esiteks algas 2011. aasta 2. mail asutatud osaühingu tegelik töö alles poolest suvest. Teiseks andis vähemalt veerandi Pimiku 2012. aasta käibest ainult üks riigi rahaga tehtud üritus, «Eesti film 100» au­­hinnagala korraldamine ja lavastamine Tartus.

«See tunnustus kastab ja kinnitab meie vastastikku lugupidavaid suhteid loomemajanduskeskuse ja Tartu linnaga, aga me ei arva, et oleme teistest keskuse firmadest kuidagi üle,» sõnas Andres Keil.

Firma tuli filmiideest

Keil ja Sillamaa, kes eile Tartu Postimehele oma käekäigust ja plaanidest kõnelesid, pidid hooti peale tikkuvat haigutust tagasi hoidma, sest olid tulnud öösel kell kaks Värskast ansambli Zetod kontserti salvestamast.

«Me ei tea veel, mis sellest materjalist tuleb, aga võimalusi on mitu,» tunnistas Keil. Ühtlasi vastab ta profaanlikule küsimusele, kas professionaalid filmivad ainult filmikaameraga ja pildistavad pildikaameraga: «Filmisime kolme fotoka ja ühe videokaameraga.»

Siim Sillamaa meenutas, et OÜ Pimik sündis kaks aastat tagasi Andres Keili ja kolmanda osaniku, Keili klassivenna Jaak Kilmi ideest vändata mängufilm – isa ja poja lugu jalgpalli kaudu. See film on jäänud ideeks tänini, kuid asemele on kerkinud uued, dokumentaalsed.

Näiteks on pooleli «Eesti lugude» sarja ligi pooletunnine film «Null-linn», mis portreteerib kaht värvikat narvakat. Eesti Filmi sihtasutuse raha najal arendavad Keil, Kilmi ja Sillamaa parteide noorteorganisatsioonidest kõneleva täispika filmi kontseptsiooni.

Ehkki Pimiku tehtud tööde nimistusse kuuluvad ka reklaamfilmid, näiteks kütusefirma Olerex jõuluklipp, on omanike sõnul õnnestunud seni peaaegu täielikult vältida tellimuste täitmist ainult raha nimel.

«Ühe võiksin ma öelda, aga ... ei hakka ütlema,» laveeris Sillamaa. «Meie juurde polegi seni lausa ebameeldivate ideedega tuldud,» arvas Keil.

Keil kinnitas, et neil pole eesmärki igal aastal käivet paisutada ja tehaseks kasvada. Pigem tahetakse jääda töölõbu pakkuvaks elustiilifirmaks.

Põimitud teistega

Tartu loomemajanduskeskus valib oma katuse alt parima ettevõtte kahe aasta tagant. Keskuse juhatuse liige Raul Oreškin ütles, et kuigi käibe kasv on tunnustuse saamiseks väga tähtis, rääkisid Pimiku kasuks muudki argumendid. Näiteks kahe töökoha loomine.

«Rõhutaksin ka nende põimitust teiste valdkondadega, nad on toonud uue hingamise meie keskuse ettevõtete reklaamimisse,» hindas Oreškin.

Tagasi üles