Küsite, kuidas sai mu mõte nii kaugele ja kõrgele eksida. Väga lihtne: sama protsendijaotus kehtib ka rattarallil. Seal on samuti kaks protsenti surmahirmu – stardis ja finišisirgel – ning 98 protsenti tüütut grupis veeremist. Öeldakse isegi halastamatumalt: grupis loksumist.
Enamik sellele ei mõtle, sest emotsioonid käivad üle pea. Aga kui kasutada kainet mõistust ja analüüsivõimet, mis eristab inimest madalamatest olenditest, siis pole sugugi põhjendamatu väita, et vähemalt 90 protsenti Tartu rattarallist on tarbetu.
Kõik, kes rattarallit sõitnud, teavad, et hiljemalt 10.–15. kilomeetriks saavad jõujooned paika. Selleks ajaks kujunevad välja suured grupid, kes enamasti üheskoos lõpuni sõidavad. Ehk laias laastus ei juhtu 120 kilomeetri jooksul põhimõtteliselt mitte midagi olulist.
Ja kui midagi vähest juhtubki, siis peamiselt hullu. Inimesed väsivad, muutuvad hooletuks, kukuvad. Neli rangluumurdu, kolm alalõualuumurdu, kaks küünarvarreluumurdu, üks lahtine ninaluumurd; kokku tosin hospitaliseerimist – selline oli pühapäevase sõidu tagajärg.
Rattaralli meditsiiniteenistuse pealik Tiit Piiskoppel kommenteeris: «Distants on pikk. Kui organism ei ole püsiva pika koormusega harjunud, võib see saada saatuslikuks. Ettevalmistust on vaja! Inimesed peaks enesekriitilisemalt mõtlema, mitte minema starti klassikalise eesti mehe meetodiga, et oh, mis see ära ei ole, küll ma jõuan. Muidu ärkad haiglas.»
Massispordiürituste korraldajate tagamõte võib ju olla ilus, et organiseerime pika võistluse, see paneb inimesi rohkem sporti tegema. Mõnesid paneb, enamikku mitte. Egas muidu kuuleks, kuidas paljudel on pärast Tartu suusamaratoni kõik kehaliikmed nädal, isegi kaks valusad; kuidas pärast Tartu jooksumaratoni ei saa paljud hirmkangete jalgade tõttu nädal aega trepist käia; kuidas pärast Tartu rattarallit ja rattamaratoni jäävad haigeks kaelad ja seljad.