Tartu linnavalitsus kavatseb taotleda toetust uue biogaasitehase rajamiseks ülikoolilinna. Gaasitehase projektile annaksid kindlust juurde kohalikud suurtarbijad, sealhulgas ühistransport.
Gaasibusse võib juurde tulla
Nii pidasidki Tartu linnavalitsuse ja Tartu maavalitsuse esindajad nõu gaasibusside kasutamise üle maakonnaliinidel. Maavalitsus kuulutab maakonnaliinidel uue vedaja leidmiseks riigihanke välja selle aasta lõpul ja nüüd tuleb otsustada, kas panna teatud mahus gaasibusside kasutamine hanke tingimustesse kirja.
Tartu linnavalitsuse projektijuhi Jaanus Tamme sõnul on gaasibuss diislikütust neelavast bussist umbes 10 protsenti kallim, kuid gaasi odavam hind tagab aastas 80 000-kilomeetriselt läbisõidult umbes 12 000 eurot võitu. Gaasibusside kasutamise kogemus on juba mitmel suuremal bussifirmal.
Tartu maavanem Reno Laidre märkis, et lisatingimused ei tohi muuta bussisõitu reisijale kallimaks. Igal juhul tuleb tagada gaasi – olgu maa- või biogaasi – varustuskindlus ja piisavad tankimisvõimalused.
Lähiajal korraldab Tartu maavalitsus teabepäeva, kuhu on oodatud kõigi maakonnaliinide teenindamisest huvitatud bussifirmade esindajad. Seal jätkatakse arutelu gaasibusside perspektiivikuse ning võimalike probleemide üle.