Kas taarapunkt võib olla avatud lühemalt kui kauplus?

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silt Tartu Narva maantee Maxi­ma taarapunkti uksel.
Silt Tartu Narva maantee Maxi­ma taarapunkti uksel. Foto: Martin Pau

Pakendiseaduses seisab, et 200-ruutmeetriste ja suuremate kaupluste juures peab olema tagatud pandipakendi vastuvõtt kaupluse lahtioleku ajal. Tartus Narva maanteel töötav Maxima kauplus on avatud kell 8–22, kuid taarapunkti uks on lahti 9–21. Kas kaupluse külastaja võib viia oma pandipakendi kassiiri kätte, infoletti või kuhugi mujale, kui taarapunkti uks on kinni?

Vastab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna kommunikatsiooniekspert Kadri Paul:

Kui taarapunkt ei toimi, on tarbijal õigus tagastada taara mõistlikus koguses kauplusesse, näiteks infopunkti. Kui taaraautomaat on rikkis või õigel ajal tühjendamata ja pakendit ei saa sel põhjusel ära anda, on tarbijal samad õigused.

Mis on mõistlik kogus taarat?

Mõistlik kogus on kogus, mille inimene saab ära viia käe otsas. Autopakiruumitäis pole enam mõistlik kogus, aga kott taarat kummagi käe otsas võiks olla.

Kui taarapunkt on kinni või automaat rikkis, kauplus aga siiski keeldub taara vastuvõtust, kas siis jääb kliendil ainult üle nördinud olla?

Sellele ei oska ma kohe vastata. Ta peaks siiski taara vastu võtma.

Mida saab tarbijakaitseamet võtta ette kaupmeestega, kes ei täida panditaara vastuvõtul seadust?

Taara vastuvõtmisel eksinud kaupluste suhtes on tarbijakaitseamet algatanud menetlused. Seda küll ainult nende poodide puhul, kellel puudub taara tagastamise võimalus. Kuna taara vastuvõtu punkt on avatud teistel kellaaegadel kui kauplus, pole ametil menetlusi olnud ja tarbijate pöördumisi samuti mitte.

Kas minu pöördumise peale alustate Maxima suhtes menetlust?

Seda ei saa ma praegu garanteerida. Kõigepealt peame kontrollima, siis saame midagi täpsemat öelda.

Kas ma resümeerin õigesti: kui kauplus pole taganud, et taarapunkt töötab kaupluse kogu lahtioleku aja, peaks klient saama siiski taarat ära anda poe avamisest poe sulgemiseni?

Peaks saama küll, jah.

Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid teatas eile õhtupoolikul, et firma teavitas probleemist Narva maantee Maxima taarapunkti operaatorit ning operaator lubas lahtiolekuaega pikendada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles