Marja tänava ülemises otsas on juba vähemalt nädal aega, aga kohaliku elaniku sõnul vähemalt kaks nädalat, vajum. See tähistati algul hoiatustaraga, nüüd on keegi selle maha sõitnud. Kas on normaalne, et nii pikka aega ei saa asi korda?
Kas Marja tänavasse jääbki nüüd auk?
Vastab Urmas Mets,Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja:
Ei ole.
Miks siis asi korras pole?
See võib olla Tartu veevärgi torustikuga seotud vajum, kuid kindlalt ei saa ma väita. Rääkisin veevärgiga, kuid ei saanud veel adekvaatset vastust. Info augu kohta on meil seni täiesti puudunud.
Milline on selliste aukude kõrvaldamise kord? Kui ruttu peab seda tegema?
Tehnovõrkudega seotud avariitöödel täpset ajalist regulatsiooni pole.
Marja tänava alumises osas on väga auklik, üks aukudest on nii sügav – julgelt kümme sentimeetrit –, et madalamal autol võib midagi põhja alt lahti sõita. Miks pole auku täidetud, kes peaks seda tegema?
Teekatete jooksev remont on Lemminkäinen Eesti ülesanne. Tee seisundinõuete järgi tuleb kõrvaldada ööpäeva jooksul auk, millel on sügavust viis sentimeetrit ja enam.
Marja tänaval on olukord veidi keerulisem, sest seal on pindamismeetodil tehtud tolmuvaba kate, mida ei saa asfaldiga võrrelda. Peame vaatama üldise pilguga üle kõik Supilinna tänavad: kus on põhjust veel auke parandada ja kus on tolmuvaba katte lagunemisaste juba nii suur, et lappimine pole otstarbekas.
Neil tänavail freesime katte üles, tasandame ära, paneme mõistlikus koguses freespuru peale ja kuni järgmise otsuseni läheb tänav kastmise ja hööveldamise alla.
See hull auk on Marja tänaval juba vähemalt kuu aega. Mis on siis lahendus?
Me peame kasutama raha optimaalselt. Kui tee on täiesti amortiseerunud, pole mõtet teha lisakulu aukude täitmiseks.
Aga inimestel on vaja sõita.
Minimaalses koguses oleme teinud, sõita saab.