Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Mustvee sadama ehitus viibib

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Praegu on väga tähtis kiiresti tegutseda, et eraldatud raha ka Mustvee sadamasse jõuaks, leiab endine linnapea Pavel Kostromin, kes valmistas sadama laiendust ette tänavu aprillikuuni.
Praegu on väga tähtis kiiresti tegutseda, et eraldatud raha ka Mustvee sadamasse jõuaks, leiab endine linnapea Pavel Kostromin, kes valmistas sadama laiendust ette tänavu aprillikuuni. Foto: Margus Ansu

Olemas on nii idee, raha, eskiis kui ka vajalikud kooskõlastused, kuid kauaoodatud sadamaehitus Mustvee jõe suudmes pole edasi liikunud.

Sõlmitud on leping omanikujärelevalvega ja kokkulepe pangaga, et saada omaosaluse tasumiseks laenu. Jäänud pole muud kui kuulutada välja projektee­rimis- ja ehitushange, rääkis aprilli alguses Mustvee linnapea kohalt tagandatud Pavel Kostro­min seni tehtust.

Pärast seda, kui volikogu teda meerina umbusaldas ja määras asemele keskerakondlase Max Kauri, on sadama arendus soikunud, leidis Kostromin.

Aeg aga pressib peale, sest Eesti-Läti-Vene koostööprogrammi raha saab kasutada tuleva aasta lõpuni. «Selleks ajaks peab rahastataval objektil olema juba kasutusluba,» kirjeldas endine linnapea.

Ministeerium päris aru

Suuresti euroraha eest tehtavate uuendustööde käigus on plaanis laiendada sadama kaisid ja muule. Väiksematele alustele tuleb uus kai jõe sillast kesklinna poole. Kahel pool jõesuuet on kavas korrastada supelrannad ja teha muudki.

Praegune sadamahoone, kus asub keskkonnainspektsioon, läheb lammutamisele. Selle asemele kerkib aga uus, mis ehitatakse inspektsiooni vajadusi arvestades. Koha võiks seal Kost-romini hinnangul leida ka järvepäästeüksus. Maja hakkab inspektsioonile linnalt rentima Riigi Kinnisvara AS.

Eesti-Läti-Vene koostööprogrammi koordineeriv siseministeerium kutsus möödunud nädalal Mustvee linnajuhid Tallinna, et arutada projekti seisu. Kokkusaamisele olid palutud ka Kallaste linna esindajad, sest sealse laevade remondi doki rajamiseks on määratud investeeringutoetust

551 000 eurot. Mustvee sadamale aga 1,023 miljonit eurot.

Regionaalminister Siim Valmar Kiisler rõhutas kohtumisel sadamate tähtsust piirkonnale ja Eesti riigile. «Mustvee sadam on oma keskse asukoha tõttu Peipsi järve ääres piirkonna kõige olulisem sadam, millel on tähtis roll veeliikluse arengus Peipsi järvel,» lausus Kiisler Tartu Postimehele.

Tööd saab projektijuht

Hiljuti Mustvee meeriks valitud Max Kaur märkis, et minister Kiisler soovis uue linnapeaga isiklikult kohtuda, et arutada projekti hetkeseisu ning seda, kuidas tagab linnavalitsus tähtaegadest kinnipidamise.

«Kuna ajakava on pingeline, on vaja teha kõik, et lõpetada projekti tegevused määratud tähtajaks,» ütles Kaur.

Ministriga lepiti kokku, et linnavalitsus võtab lähiajal projekti meeskonda juurde spetsialisti, kes aitab projekteerimis-ehitushanke ette valmistada.

Samuti lepiti kokku, et sadama projekteerimis-ehitushange kuulutatakse välja võimalikult kiiresti, hiljemalt juulis.

Sadama edasiseks majandamiseks soovib uus linnavõim luua sihtasutuse, kuid see käik teeb endise linnapea taas murelikuks.

«Sadam on ainus asi, millel siin linnas on veel väärtus. See peaks jääma kindlasti munitsipaalvaldusesse,» leidis Pavel Kostromin.

Märksõnad

Tagasi üles