Elektritakso soetas Kredexi toel uusi sõidukeid ja ka Tartu kandi eraisikud on ostnud tasapisi uusi elektriautosid.
Elektriautosid tuleb tasapisi juurde
Ermo Kontsoni firma Elektritakso on tänavu soetanud neli uut elektri jõul sõitvat Nissan Leafi, masinapargis on nüüd üheksa sõidukit. Praegu on neist masinatest sõidus seitse, kaks uusimat ootavad taksomeetreid ja muud viimistlust.
Ermo Kontson (pildil) ütles, et kindlasti kavatseb ta firma taksoparki veelgi laiendada, sest praeguse masinate hulgaga ei ole tasuv dispetšiteenust üleval pidada. Ainuüksi see on põhjus laienemiseks.
Palavus võib häirida
Uusi autosid loodab Kontson osta veel sellelgi aastal, aga sügise poole, sest suvel on Tartus kliente vähevõitu.
«Kindlasti saab elektriautoga taksot sõita,» leidis ta. «Külma need autod ei karda, kui on pidevalt töös. Võib-olla tuleb hoopis palavust karta. Lääne kogemustest tuleb välja, et seal, kus on väga palav, kuumenevad akud üle. Seega tuleb karta hoopis suve, mitte talve.»
Kontson leiab, et elektriautodega asendamist vajaks kõik need mitu tuhat taksot, mis Eestis sõidavad.
Küsitavusi siiski on.
Ermo Kontson ütles, et sõidukilomeetri hinnalt hoiab ta praegu võrreldes bensiinil või diislikütusel töötavate sõidukitega selgelt kokku, kuid endiselt ei ole teada, milliseks kujuneb kilomeetrihind siis, kui tuleb akut vahetada.
«Ma ei tea, kui kaua aku vastu peab ja mis maksab uus aku siis, kui mul tuleb seda vahetama hakata,» lausus ta.
Hind on tähtsam
Ilmnenud on ka, et elektriauto ei ole taksokliendile suur argument, eestlased vaatavad pigem hinda. «Meil vähenes tellimuste hulk, kui konkurendid hinda langetasid. Läheme ka odavama hinna peale, mis on 50 senti kilomeetri eest ja 2 eurot 40 senti alustustasu,» selgitas Kontson.
Tartu maakonnas on elektriauto ostnud neli eraisikut, neist üks tunamullu, kaks mullu ja üks tänavu. Juriidilised isikud on Tartu maakonnas ostnud 15 elektriautot.
Ostetud autodest on 17 Nissan Leafid ning kaks Mitsubishi iMiEVid, teatas Kredexi pressiesindaja Tarmo Seliste.
Üks Leafi ostnud eraisikuist Andres Pae ütles, et Nissan Leafi kasutab põhiliselt tema abikaasa, et lapsi kooli ja trenni viia. Elektriautoga on käidud ka Põlvas ja Otepääl, need käigud ei eelda vahepeal auto laadimist. Pikemate sõitude tarvis on perel veel teine auto.