Äärekivid pilluvad jalgratturile kaikaid kodaraisse

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiire, aga veidi raputav rattatee Ropkast kesklinna.
Kiire, aga veidi raputav rattatee Ropkast kesklinna. Foto: Graafika: TPM

Jalgrattur saab Ropka linnajao ja kesklinna vahel turvaliselt ning kiiresti ühest punktist teise piki Sepa ja Turu tänava laia kõnniteed, kus kahjuks on omajagu kõrgeid äärekive. Võib juhtuda, et need komistuskivid kaovad.

«Olen kursis, et Turu tänava kõnnitee äärekivid on hästi kõrged, olen seal rattaga sõitnud,» ütles Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna projektijuht Toomas Põld, kes tegeleb ülikoolilinna rattateedega.

Tasapisi on lapsevankri ja jalgrattaga liikujatele tülikaid kõrgeid äärekive teeremontide käigus Tartus ka vähemaks jäänud.

Näiteks hiljuti muutus olukord veidi inimlikumaks Sõpruse silla juures.

Kuid ka Turu tänava kõnniteed kasutavad jalgratturid agaralt. Sellest annab näiteks märku tõsiasi, et Turu 30 lähedal on ühe laguneva äärekivi juures ratturitel oma tee sisse sõidetud. Neljapäeva pärastlõunalgi sõitis seal mitu jalgratturit. Kas linnavalitsus saaks ka sel tänaval äärekive madalamaks võtta?

«Lähen sõidan selle tee jälle läbi ja vaatan, mis teha annab,» kostis Toomas Põld. Pärast kõrgete äärekivide hulga ja olukorraga tutvumist teeb ta töö kalkulatsiooni. «Püüame seda olukorda lahendada,» lubas Toomas Põld. Kui kalkulatsioon valmis, siis selgub, kas töö saab ära teha jalgrattateedele eraldatud rahaga või tuleb selleks raha küsida linnavalitsuse reservfondist.

Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool arvas esimese hooga, et Turu tänaval jalgratturite muret otsekohe lahendada ei saa. «Äärekivisid lastakse alla enamasti siis, kui teid remonditakse,» rääkis ta. «Teisalt saaks seda tööd teha jooksva teeremondi ehk augulappimise käigus. Aga siis saaks vähem auke lappida ja see pole ilmselt paljudele linlastele meeldiv lahendus.»

Samas oli ka Andres Pool seda meelt, et Turu tänava kõnnitee, mille suures osas liigub vähe jalakäijaid, on jalgratturitele liiklemiseks turvaline koht ja seal tuleb inimeste elu mugavamaks teha.

«Väga hea, kui linlased annavad oma soovidest märku,» ütles ta. «Siis saab nii mõnegi asja teha nii, nagu inimesed tahavad. Tartu on väike ja siin saab kõike korraldada. Proovime vaadata, kas annab midagi ka Turu tänaval ära teha.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles