Tartu Postimees küsis rattureilt

Tuuli Trikkant

FOTO: Erakogu

1. Milline on ebameeldivaim koht teie peamisel liikumisteel?

2. Milline on autojuhtide ebameeldivaim komme?

3. Milline on teie enda halvim harjumus rattasadulas?

Avo Rosenvald

Muuseumi­peremees

1. Tammelinnast kesklinna sõites tuleb Vanemuise tänavale jõudmiseks reastuda enne Riia tänava raudteesilda vasakule rajale. Pean pikalt sõitma kiirustavate autode ees, paljud autojuhid paistavad olevat häiritud.

2. Ehk aastas korra juhtub, et auto keerab parempööret tehes mulle ette: äkkpidurdan, keeran koos autoga paremale, vahel ka kukun. Siiski muutuvad autojuhid üha viisakamaks.

3. Otsustamatus vasakpöördel. Tahan ka küllalt kaugel olevad autod läbi lasta, et nad ei peaks minu pärast pidurdama. Pean õppima paremini auto kaugust hindama, õigel ajal suunda näitama ja ümber reastuma.

Tuuli Trikkant

Mööblitudeng

1. Võru ja Eha tänava ristmik, kus pean tegema vasakpööret Võru tänavalt Eha tänavale. Kuna manööver on väga ebamugav, lähen tavaliselt enne paremale poole kõnniteele, sõidan ülekäigurajani, tulen rattalt maha, ületan sõidutee ja sõidan siis kõnnitee kaudu Eha tänavasse.

2. Sõita jalgratturist mööda, keerata talle ette ja siis järsku pidurdada.

3. Kombineeritud sõit sõidutee ja kõnnitee vahel, mõnikord ka ühesuunalisel tänaval vastassuunas. Ma ei arva, et mulle on lubatud rohkem kui autodele, aga selliselt liigeldes jõuan edasi kiiremini. Püüan mitte autodele jalgu jääda ega jalakäijaid ohustada.

Ivar Põllu

Teatrijuht

1. Sellist vist polegi. Üldine probleem ratturile on, et teda ilmselgelt ei oodata linnaserva tõmbekeskustesse. Liikluskorraldus peab silmas ainult autojuhtide mugavust.

2. Paljud autojuhid ei kohtle ratturit sõidukijuhina. Temas nähakse kedagi, kel justkui poleks sõiduteele asja. Esiteks möödutakse ratturist liiga lähedalt, teiseks ei näidata manöövri eel suunda.

3. Manööverdamine autojuhi ja jalakäija vahelisel hallalal: kord sõiduteel, kord kõnniteel. Eeskätt teen seda selleks, et tunda end turvaliselt. Tean, et see on ebaseaduslik, aga teinekord olen tõesti lausa sunnitud kõnniteele põgenema.

Krista Piirimäe

Kunsti­ajaloolane

1. Kui pole lund ega jääd, siis ma probleeme ei näegi. Talvel kippus Kalda tänava serv olema väga lumine ja ohtlikult jääs.

2. Mul on autojuhtidega head suhted, nad annavad enamasti alati teed. Kolm või neli aastat tagasi keerati mulle küll Jakobi mäest laskumisel Baeri tänavast ette, nii et kukkusin raskelt ja sain suure peahaava. Oli küll pime, aga mul oli helkurvest ja ka ratta esituli põles. Olen nüüd ise ettevaatlikum.

3. Mulle meeldib punase tule alt läbi sõita, kui autosid pole lähenemas, aga püüan vältida, et mõni laps juhtuks pealt nägema. Korra tegi politsei mulle sellise liiklusrikkumise eest märkuse.

Priit Pullerits

Ajakirjanik

1. Jakobi mäe tõus suunal kesklinnast Tähtverre. Järsk ja ka kitsas. Peab vaatama, et autosid ei segaks.

2. Oskamatus arvestada ratturi kiirust. On tüüpiline, et kui Jakobi mäest laskun, siis otsustab mõni juht mulle Baeri tänavalt julmalt ette keerata. On tekkinud väga närvekõditavaid olukordi. Olen sageli sellisest juhist möödunud, tema auto ette reastunud ning tagasi vaadates sõrmega oimukohale osutanud: kas sa hull mõtled ka, mida sa teed!

3. Mis siin salata, ega punase fooritule taga läbe ikka passida, kui ühtegi autot ei tule. Kuid vähemasti näitan alati käega selgelt suunda.

Alar Aints

Hematoloogia­teadlane

1. Sõidan tavaliselt Herne tänavast Raja tänavasse tööle ja koju tagasi. Sel trajektooril polegi nagu eriti ebameeldivat kohta. Kui midagi üldisemat öelda, siis asfaldi kvaliteet jätab kohati väga soovida.

2. Teinekord möödub mõni auto liiga lähedalt. Üldiselt sõidan alati pärast tipptundi, kui liiklus on üsna hõre.

3. Pean end üsna ontlikuks juhiks. Ei oskagi ühtki halba harjumust nimetada.

Tagasi üles