Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Alanud motohooaeg tõi esimese raske avarii

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Mootorratas.
Mootorratas. Foto: SCANPIX

Võrus sai eile vigastada motorrattur, kes kaotas kurvis oma sõiduvahendi üle juhitavuse ning sõitis teepiirdesse.

Liiklusõnnetus toimus eile kella 18.45 ajal Võrus Võru-Põlva maantee esimesel kilomeetril. Mootorratast Honda CBR 900 RR juhtinud 23- aastane Virgo kaotas lauges kurvis juhitavuse, sõitis teepiirdesse ning kukkus sõiduteele.

Võru politseinikud selgitasid, et õnnetuspaigal oli tee värskelt pinnatud ning kuna mootorrattur muutunud teeoludega ei arvestanud, sattus Honda libisemisse, teatas Lõuna prefektuur.

Mootorrattaga juhtunud liiklusõnnetused lõppevad sagedasti raskete tagajärgedega ning sellelgi puhul tuvastati Virgol sedavõrd rasked vigastused, et juht viidi sündmuspaigalt Tartu Ülikooli kliinikumi operatsioonile.

Lõuna prefektuuri avariiteenistuse vanem Kaido Iste ütles, et kaherattaliste puhul tuleb ohutute sõiduvõtete kõrval erilist tähelepanu pöörata just teeoludele, sest nende muutumine eeldab juhilt ka sõiduvõtete muutmist. Lisaks peaks sõitma minnes arvestama, et vähegi vihmasema ilma ajal muutuvad eriti libedaks kaevukaaned ning teekattemärgised.

«Loodetavasti teadvustavad mootorratturid, kui kaitsetud nad rattasadulas tegelikult on. Kui sõiduautos kaitseb inimest turvavöö, õhkpadjad, masina metalne konstruktsioon ja muu turvavarustus, siis rattur saab loota ohuolukorras vaid oskuslikele sõiduvõtetele, kogemusele ja korralikule kaitseriietusele. Mootorratta juhtimise iseärasused vajavad sisseharjutamist, sest autokoolid ei vormi päevapealt algajast ratturist sõiduküpset professionaali,» selgitas avariiteenistuse vanem.

Möödunud aastal sai üle Eesti liikluses vigastada 60 ning hukkus kaks mootorratturit.

Tagasi üles