Kas kaugbussidest varastatakse sageli kohvreid?

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebe juht Kuldar Väärsi.
Sebe juht Kuldar Väärsi. Foto: Jüri Saar.

Kas vastab tõele kliendi edastatud teave, et kaugliinibussidest varastatakse pagasiruumi pandud kohvreid?

Kuldar Väärsi
Sebe juhatuse esimees

Seda ei juhtu küll sageli, aga alles nädalapäevad tagasi oli Tallinna bussijaamas varguste laine.

Meie instruktsioonid bussijuhtidele on lihtsad: pagasiruumi luuk on lahti ainult siis, kui bussijuht on seal kõrval, kui ei ole, tuleb luuk sulgeda. Palju paremat lahendust ei ole.

Bussijaamas oli probleem, et sellel ajal, kui bussijuht mujal toimetas, käis pagasiruumi juures sõelumine.

Klient vahendas ka bussijuhilt kuuldud lauset, et kadunud kohver tuleb juhil kinni maksta.

Kindlasti meil bussijuht seda kohvrit kinni maksma ei pea.

Mingeid kviitungeid ei kasutata. Kui Tallinna sõitvas bussis keegi lennujaamas võõra kohvri välja tõstab, on vist raske kätt ette panna?

Selle süsteemi on juhid küll loonud, et küsitakse reisijalt eriti Tallinna–Tartu sõidu puhul, kus klient soovib väljuda, ja pagas pannakse eraldi.

Oleme arutanud, kas hakata pagasit sildistama või märgistama, aga siseliinidel ei ole see mõte leidnud heakskiitu, sest see võtab aega nii bussile minnes kui bussilt tulles. Juht peaks lipiku ja pärast pagasi igale inimesele personaalselt kätte andma.

Rahvusvahelistel liinidel, kus on rohkem aega ja bussil kaks juhti, on see lahendus. Siseliinidel teeks see pagasiga toimetamise väga kohmakaks.

Pigem ei tohiks väärisesemeid pagasisse jätta. Kaotsi läinud pagasit on meil tulnud ka hüvitada.

Kokkuvõttes saab siis öelda, et risk on väike, aga see on olemas?

Elu on näidanud, et riski täielikult välistada ei saa, aga see on väike.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles