Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Paadiehitajatel möödub suurveeaeg töökojas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rahvapaate Cumulus 164 valmistava OÜ BoatArt tehnoloog ja paadi autor Kalev Essenson (vasakul) andis viimast lihvi peagi ostjani jõudvale alusele, mida saab firma juhatuse liikme Richard Murutari sõnul kasutada nii kaatri kui ka purje- ja aerupaadina.
Rahvapaate Cumulus 164 valmistava OÜ BoatArt tehnoloog ja paadi autor Kalev Essenson (vasakul) andis viimast lihvi peagi ostjani jõudvale alusele, mida saab firma juhatuse liikme Richard Murutari sõnul kasutada nii kaatri kui ka purje- ja aerupaadina. Foto: Margus Ansu

Emajõgi muudkui tõuseb ja Tartu teaduspargis rahvapaate valmistaval firmal BoatArt on lumivalge veesõiduk õues treileril. Asja uurides selgub aga, et paadimeistritel pole praegu aega töökojast nina välja pista.

«See paat läheb kõigepealt töökotta ja siis Soome, kus ostja juba ootab,» selgitas rahvapaate Cumulus 164 tootva OÜ BoatArt juhatuse liige Richard Murutar.

Töökojas on aga väike järjekord, sest mullu Eesti ettevõtluskonkursil «Ajujaht» kaheksa parima sekka jõudnud ja parima Tartu äriprojekti tiitli teeninud BoatArti meeskonnal on lõpetamisel kuus paati, mis peavad valmis olema 1. maiks. Üks paat on omanikule üleandmiseks juba valmis.

Paadi klaasplastist kere valmib Tallinna külje all plastifirmas AS Efekt. Aluse komplekteerib ja viimistleb BoatArti lahtiste kätega meeskond, kes koosneb väikelaevanduse ja purjetamise fanaatikutest.

Teisipäeva lõuna paiku oli ostja soovil beeži kerega paadi kallal parajasti ametis BoatArti tehnoloog ja Cumulus 164 autor Kalev Essenson, ülejäänud kolm paadimeistrit olid läinud kiiret einet võtma.

Eestisse ja piiri taha

«Siin on käsil tootearenduse viimane saba,» tutvustas Kalev Essenson tööjärge. «Vaja on anda viimane lihv masti toele ning konsoolid ja reelingud külge panna.» Kuni kaheksa reisijat mahutav Cumulus 164 on rahvapaat, mida võib kasutada kaatri ja purjekana ning soovi või vajaduse korral ka aerupaadina.

Tänu madalale süvisele ja kõrgele poordile saab BoatArti rahvapaadiga sõita nii madalates kivistes rannavetes kui kõrgemate lainete vahel avatumal veel.

«Tahame kummutada müüdi, et purjetamine on ohtlik ja keeruline,» ütles Richard Mu­ru­tar. «Oleme oma paadiga teinud purjetamise väga lihtsaks ja turvaliseks.»

Poolteist aastat tegutsenud BoatArtil on praegu 14 tellimust: üks Cumulus 164 läheb Soome, kaks Norrasse ja ülejäänud Eestisse.

Eelmise aasta lõpuni pakkus firma oma paati soodushinna ehk 7200 euroga, nüüd maksab alus 9600 eurot.

«Läinud aasta lõpus müüsime ette üle kümne paadi ja need lähevad Eestis väga erinevate huvidega inimestele,» rääkis Richard Murutar. «Soovijate hulgas on väikeettevõtjaid, bussijuhte, kalamehi ja muuseumi direktor.»

Esimesed edasimüüjad

Soome ja Norra huvilised leidis ettevõte messidelt. Nüüd on BoatArtil paatide edasimüüja Soomes, Norras käivad läbirääkimised kahe võimaliku vahendajaga. Lätis peetud messil tundis ettevõtte rahvapaatide vastu huvi USA vahendaja, kes näeb Cumulus 164-l head turgu Floridas. «Eestis on võimalik paadiehitamisest ära elada siis, kui julged suurelt mõelda ja suunad müügi piiri taha,» ütles Richard Murutar.

Vaadates töökojas ootavat tööjärge, tekib küsimus, kas Kalev Essensonil, Richard Mu­rutaril ja nende töökaaslastel jääb sel suvel purjetamiseks aega. «Purjetamiseks peab alati aega jääma,» vastasid mehed ühest suust.


Cumulus 164

• Klaasplastist valmistatav Cumulus 164 on viis meetrit pikk ja kaks meetrit lai.

• Paadi tühimass on 300 kilo, purjepind 10,6–14 m2, teleskoopmasti pikkus 3,7–7 m ja süvis 0,1–1,3 m.

• Mootori maksimaalne võimsus on 40 hobujõudu.

Allikas: OÜ BoatArt

Tagasi üles