Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Elektrifirma ehmatas Ihaste elanikke

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ulvi Gerst-Talas kasutab elektripumpa, et ukse taha kogunev vesi ei pääseks keldrisse pressima. Mida kõrgemale tõuseb Emajõgi, seda enam vett peale pressib.
Ulvi Gerst-Talas kasutab elektripumpa, et ukse taha kogunev vesi ei pääseks keldrisse pressima. Mida kõrgemale tõuseb Emajõgi, seda enam vett peale pressib. Foto: Kristjan Teedema

Elektrilevi plaan võtta eeloleval esmaspäeval Vana-Ihastes neljaks tunniks vool ära tuli elanikele halva üllatusena, sest vesi on tõusmas ja kui pole elektrit, ei tööta ka pumbad, millega liigvett eemale juhtida.

«Suur hulk majapidamisi on aastate jooksul ehitanud elektripumpadele tuginevaid turvasüsteeme, et kevadise tulvavee perioodil märkimisväärselt tõusva pinnavee eest oma kodu kuivana hoida,» kirjutas Sõnajala tänavas elav Ulvi Gerst-Talas. «Piisab ka kümneminutilisest katkestusest, et vesi majapidamistesse sisse tungima asuks, mitmetunnistest katkestustest rääkimata.»

Ta võttis ühendust Elektrilevi klienditeenindusega, kust eile hommikul tuli vastus, et tööd muule ajale kavandada pole võimalik.

«Nõustume, et piirkonna elektrivarustuse parandamiseks tehtavad elektritööd ning sellega kaasnev elektrikatkestus tekitab ebamugavusi, mille pärast palume vabandust,» seisis saabunud kirjas. «Meil ei ole võimalik elektrivõrgu arendustöid sobivamale ajale koondada, siis jääks vajalikud tööd võrgus tegemata. Teeme omalt poolt kõik katkestusaja lühendamiseks.»

Gerst-Talas nentis aga, et kui kelder upub, ei ole see ebamugavus, vaid majanduslik kahju, mida oleks võimalik vältida.

Elektrilevi pressiesindaja Kaarel Kutti ütles eile pärastlõunal siiski, et pole nii, et keldrid lastakse vett täis. Tema selgitusel oli töö kavandatud kaks nädalat ette ja siis ei olnud teada, millal suurvesi saabub.

«Kui vesi pole taandunud, lükatakse töö edasi,» ütles Kutti. «Klienditeenindaja ei teadnud seda.»

Tagasi üles