Morbiidne reklaam tagas võidu

Marju Himma-Kadakas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piia Tammelo (vasakul) hoiab plakatit, mis ütleb ära võidukampaania sõnumi: «Tallinn. Koht, kuhu tänavad lähevad surema». Surmakuulutus Liis Todeski käes teatab Veerenni tänava surmast. Eile Tartus Eha tänaval ei õnnestunud põrutavaid auke leida.
Piia Tammelo (vasakul) hoiab plakatit, mis ütleb ära võidukampaania sõnumi: «Tallinn. Koht, kuhu tänavad lähevad surema». Surmakuulutus Liis Todeski käes teatab Veerenni tänava surmast. Eile Tartus Eha tänaval ei õnnestunud põrutavaid auke leida. Foto: Margus Ansu

Ajalehe üks loetumaid lehekülgi on see, millel seisavad surmakuulutused. Mis oleks, kui seal seisaks teade «Veerenni tn. (17. IV 1917 – 4. III 2013) mälestavad Tallinna autoomanikud ja maksumaksjad peredega»?

Just sellise tekstiga surmakuulutuse plakatid tõid reklaamivõistluselt «Kuldmuna» Suure Pesamuna noorteauhinna. Nende autorid on Tartu Kõrgema Kunstikooli meedia- ja reklaamikunsti tudengid Piia Tammelo ja Liis Todesk. Nende kampaania kandis pealkirja «Tallinn. Koht, kuhu tänavad lähevad surema».

Lähteülesanne oli teha sotsiaalne kampaania, milles väljendub Tallinna maksumaksjate pahameel.

Kaastunne veebis

Kogu kampaania tegemiseks oli aega täpselt 48 tundi. Tammelol ja Todeskil kulus üks tund ja 48 minutit, et kampaania idee ja kondikava kokku panna.

«Sai ikka magada ka. Ei olnud sellist asja, et oleks pidanud kaks ööpäeva üleval olema,» märkis Todesk.

Kampaania välireklaamidel seisavad mitmesuguste tänavate surmakuulutuse moodi tekstid. Autorid püüavad sellega saata sõnumi, et tänavad on nii kehvas seisus, suisa mittekasutatavad ning neid võib pidada sama hästi kui surnuks. Samasugused surmakuulutused ilmuvad ajalehtede teadete külgedel.  

Peale tänavaplakatite ja trükimeedia reklaamide on olemas veebirakendus, kus maksumaksja ja autoomanik saab tänavatele enda kogemuse järgi viimset austust avaldada, paigaldades meelde jäänud aukude kohale hauakivi ikooni. Lisatud hauakivide üle peab arvestust rakenduses nähtav loendur.

Klient – maksumaksja

Lähteülesandes märgitud klient Tallinna maksumaksja pole just väga konkreetne tellija. «Meil on mittevaralised õigused sellele kampaaniale, aga iseenesest peaks olema võimalik seda ka konkreetsele kliendile müüa,» selgitas Tammelo.

Kolmanda kursuse tudengitena on värsketel auhinnasaajatel tööpakkumisi varsti varnast võtta. Kui Tammelo ja Todesk käisid Tallinnas oma töid kaitsmas, uuriti ääri-veeri, millal neil kool lõpeb, mis nad veel teha oskavad, kas Tallinna ei taha kolida ja kust on võimalik leida autorite kontaktandmeid.

Pole välistatud, et tulevikus vaatab seesugune sotsiaalse närviga kampaania tõepoolest bussipeatustest ja leheveergudelt vastu.


«Kuldmuna» noortevõistlus

• «Kuldmuna» noortevõistlusel võivad osaleda kuni 28-aastased noored.

• Võistlusele registreerunutele saadeti ette teada päeval lähteülesanne, mille järgi pidi 48 tunni jooksul esitama reklaamikampaania.

• Noortevõistlusel jagati välja auhinnad Suur Pesamuna ja Väike Pesamuna.

• Suure Pesamuna auhinna võitsid Piia Tammelo ja Liis Todesk tööga «Tallinn. Koht, kuhu tänavad lähevad surema».

• Väikese Pesamuna auhinna võitsid Marko Russiver ja Greg Clark tööga «Orgasmiga tööle. Aitäh, Tallinn!».

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles