Niisamuti tuleb ette, et konnad võiksid mõnel pool minna maanteesilla alt, aga ometi ronivad üles teetammile ja sõiduteele. Võimalik, et varjus on kiskjate kätte langemise oht, on Jairuse sõnul üks seletus sellele.
Jairus ütles, et Eesti esimest konnatunnelit ehitatakse Tallinna–Tartu maanteele Harjumaal Saulas.
Konnatunnelitest on rohkem abi siis, kui need on rajatud nii, et konnad ei pääse teele ja neil on võimatu muul viisil edasi liikuda suunas, kuhu tung neid sunnib.
Jairus ütles, et puudub ülevaade, kui palju Eestis maanteedel konni kevadrändel hukka saab.
Hollandist on aga teada, et liikluskoormuse juures 60 autot tunnis saab tee ületamisel hukka umbes 95 protsenti populatsioonist ja liiklussageduse juures kümme autot tunnis umbes kolmandik.
Kevadrändel võib eri kohtades olla eri liiki konni. Võrtsjärve põhjatipus oli eelmise aasta talgutel rohkesti harilikke kärnkonni, kes olid teel järve kudema.
Mõnel ööl loeti neid lühikesel teelõigul kokku paar tuhat.
Aga seal, Leie juures oli rännakul ka üksikuid rohukonni ja rabakonni, oli ka tähnikvesilikke.
Konnad marsivad mõnikord hulgakesi üle tee ka vihmasel suvepäeval. Siis, kui kudemiskohas on pandud alus uuele põlvkonnale, hakkavad konnad tagasi rändama. See juhtub eri liikide puhul erineval ajal ja tagasiränne on hajutatum.
Säästa konni, vältides liiklemist konnade kudemisrändepaikades niisketel ja soojadel kevad-öödel, mil kahepaiksed on kõige aktiivsemalt rännakul.
Aita konni tee ületamisel, osaledes konnatalgutel. Teavet nende kohta on kodulehel: elfond.ee/konnadteel.