Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Rongid siin veel ei käi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Postimaja liiklussõlme üht rööpapaari mahutava 51 meetri pikkuse ja kuue sillatalaga raudteeviadukti ehitus algas talvel. Nüüd valmistavad töömehed kõige muu hulgas ette ka viadukti ühendamist raudteega.
Postimaja liiklussõlme üht rööpapaari mahutava 51 meetri pikkuse ja kuue sillatalaga raudteeviadukti ehitus algas talvel. Nüüd valmistavad töömehed kõige muu hulgas ette ka viadukti ühendamist raudteega. Foto: Margus Ansu

Aga päev, mil Tartus Võru tänava lõpu naabruses postimaja liiklussõlmes rongid taas vanadesse ja autoliiklus täiesti uutesse rööbastesse lähevad, polegi enam kuigi kaugel. Enne seda tuleb autojuhtidel seal aga arvestada ümbersõidu ja ebamugavustega.

«Ehitus läks lahti siin jaanuaris, märtsis valmisid viadukti sambad ja neile paigaldati raud­betoonist talad,» tutvustas postimaja liiklussõlme kerkiva raud­teeviadukti ehitusjärge maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski.

Üht rööpapaari mahutaval 51 meetri pikkusel raudteeviaduktil on kuus tala, mis kaaluvad 68–74 tonni. Tulevikus saab vajadusel viaduktile teisegi viadukti kõrvale ehitada.

Töö oleks juba kaugemalgi, aga ilm võttis tempot maha. «Viaduktile tuleb veidi kõrgust juurde, see ehitatakse raudteega ühele tasemele,» selgitas Lužetski. «Selleks valatakse taladele betoonikiht, aga seda ei saa teha jahedate ilmadega.»

Tähelepanu, ümbersõit!

Nüüd annab kevad endast vääramatu jõuga märku ja ehitajad lisavad tempot. Postimaja liiklussõlme rajav AS Norde­con on juuni esimeses pooles tellinud raudteeliiklusesse «akna», et suunata rongid ajutiselt raudteelt põhitrassile tagasi.

«Pärast seda alustatakse ajutise raudtee lammutustööde ja väljakaevamistega,» andis tööplaanist ülevaate maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Rao Jürison. Siis saab välja ehitada raudteeviadukti alt kulgevad kuus sõidurada ja neist ligi poolteist meetrit kõrgemal asuvad kõnniteed, mis on asfaldi all augustiks.

Raudteeviadukti kõrval jätkuvad samuti suured tööd ja nii suunatakse juba esmaspäevast, 15. aprillist liiklus Variku viaduktist Tõrvandi raudteeülesõidukohani ümbersõidule. Autojuhtidel tuleb sealkandis teha samasugune ring nagu mullu sügisel ehk ümbersõit hakkab käima Rehepapi tee ja Tõrvandi–Lemmatsi tee kaudu.

Ümbersõidulõigul on piirkiiruseks 50 kilomeetrit tunnis ja liiklus on ristmikel lahendatud ringristmikega. Lemmatsi tee ja põhimaantee ristumiskohta tuleb taas elementidest ajutine ringristmik.

Aasta lõpuks valmis

«Selle maanteelõigu sulgemine on vajalik selleks, et jätkata põhimaantee väljaehitamist sealt, kus töö sügisel pooleli jäi,» märkis Rao Jürison. Seega algab esmaspäevast uue maanteeviadukti ja Tõrvandi raudteeülesõidu vahelisel alal vana asfaldi ülesfreesimine, aluse lõhkumine ning pärast seda võetakse ette uue muldkeha ehitus. Mai lõpuks tahab Nordecon valmis saada põhimaantee killustikust aluskihid kuni Lemmatsi teeni.

Lisaks algab maanteeviadukti peale- ja mahasõitude mullete ehitus, millele hakatakse teid rajama mais. Samal kuul algab uue maanteeviadukti all teekoridori rajamine. Kui kõik läheb tööplaani järgi, saavad autojuhid Võru tänava lõpust uute viaduktide alt ja pealt Võru poole ning Variku viaduktile sõita hilissügisel. Postimaja liiklussõlme avamine on kavandatud aasta lõppu.

Tagasi üles