Teetammi alus ja esimesed valatud sillasambad lubavad juba selgelt aru saada, kust hakkab Idaringtee kulgema üle Emajõe luha ja kuhu kerkib uus neljasaja meetri pikkune sild.
Luhal kõrguvad uue silla sambad
«Vundamendivaiad on paigaldatud kuuele sillasambale, nelja omad on veel tegemata ja neid ei tehtagi enne suve,» ütles Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Andres Pool. «Isegi puurmasin on ära läinud. Kahe samba asukoht jääb looduskaitsealale liiga lähedale – linnud.»
Pool selgitas, et kõigil neil kuuel sambal on valmis vaiu omavahel siduva maapealse aluse metallsõrestik. Kaks sammast on lõpuni betooni valatud, kolmas on pooleli.
Vangla pool vaiad maas
Ta lisas, et peatöövõtja TREF on töödega graafikus ja rahumeelne, sest vanglapoolsel kaldal on kõik sambaalused valatud ja kui ka kõik sambad on püsti, saab alustada sillaplaadi metallsõrestiku koostamist. Seda ei takista ka kevadsuvel kehtivad keskkonnakaitsepiirangud.
«Seega saab ehitaja kevadel ja suve alguses seal tööd jätkata ja piirangute lõppedes naasta veel tegemata sammaste juurde,» ütles Pool.
Sambaid on kümme, neist kaheksa jäävad näha ja kaks teetammi sisse.
Teetammilt on kogu ulatuses – välja arvatud Ihaste 18 krunt – turvas välja veetud ja see liivaga tagasi täidetud nii palju, et ei tohiks enam suurvee alla jääda.
On küsitud, kas jõgi jääb laevatatavaks, kui algab sillaplaadi ehitamine üle 90-meetrise sillaava. Pool ütles, et vabaks peab jääma vähemalt 25 meetri laiune laevatee.
Pori ja tolm
Nordeconi ehitusalal vangla ja Võru tänava vahel on töögraafik Pooli sõnul pingelisem, sest kõik peab sügiseks valmis olema. Seni on väga palju aega kulunud maa-aluste torustike ja kaablite ümbertõstmiseks, ümber tuleb tõsta pea kõik, mis eales Ringtee alla ehitatud.
Tööd tekitavad ümbruskonna elanikele ebamugavust, on pori ja kui kuivemaks läheb, tuleb ka tolmu. Pool nentis, et linn on probleemi teravusest teadlik, kuid päris ideaalseks ehitusobjektil liiklemist tema sõnul ikkagi ei saa. Ehitus edeneb tema sõnul plaani järgi.