Uusi auke lisandub tundidega

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevadine teedelagunemine on ka Tartu linnas hoos, Aardla tänaval jäi pildile aukude rivi.
Kevadine teedelagunemine on ka Tartu linnas hoos, Aardla tänaval jäi pildile aukude rivi. Foto: Margus Ansu

Väsinud teekatete ja heitlike kevadilmade koosmõju tõttu tekib Tartu tänavatele uusi löökauke tundidega. Teede lagunemise kõrgaeg on aga veel ees, tunnistavad ametimehed.

«Ma saan aru, et poliitiliselt on oluline eduraportit anda, aga ega olukord hea ei ole,» nentis Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak eile. «See periood, kus ilm iga päev teid lagundab, on nüüd saabunud. Sel aastal on lagunemine veel teravdatud tähelepanu all, sest juba poolteist kuud ilm mängib ja teekatted on vanad, ega seal midagi salata ei ole.»

Läheb hullemaks

Haak rääkis, et tema igahommikune teekond on Aruküla tee ja Puiestee tänava kaudu linna sisse, Narva mäest alla ja Riia mäest üles. «Igal tänaval on augud, mitte just löökaugud, aga kõik need lõigud on karvased ja kõigi nendega tuleb tegelda.»

Tartu tänavate hädapärast remonti teeb Lemminkäinen Eesti. Ettevõtte projektijuht Andi Eiser ütles, et raske on välja tuua, millised on kõige hullemad tänavad, sest auke on üle linna. «Ilm on selline, et augud tekivad tundidega, sõidad tänava läbi, lapid ohtlikumad kohad, ja juba on uued kohal,» lausus ta.

«Lähipäevade perspektiiv on, et pigem läheb hullemaks,» ütles Haak. «Nädala lõpus lubab veel lund, mis tähendab tänavate soolatamist. See omakorda lõhub katet, eriti naelkummid koos soolaga. Naelkummide kasutamist on ka pikendatud.»

Eiser ennustas, et paremaks läheb tänavate seisund siis, kui külmad taanduvad ja temperatuur püsib ööpäev läbi plussis. Siis saab asuda freesima ja kuuma asfaldiga parandama. Kuid ilmaennustuste järgi kulub sinnani veel paar nädalat.

Pealinnas parandatakse juba praegu asfaldiauke kuuma seguga. Seda on ka Tartus arutatud, kuid Eiser kahtles selle otstarbekuses. Esiteks võtab kohapeal väikese koguse kuuma asfaldi tegemine ja selle auku panemine rohkem aega kui külmseguga ohtlike aukude täitmine, tulemus ei tarvitse aga olla püsiv.

Eiser selgitas ka, miks ei tegelda praegu kõigi aukudega. Nimelt on peatähelepanu ohtlikel löökaukudel, mis võivad rehve lõhkuda.

On aga ka tuntavaid ebatasasusi, mis ei ole järskude servadega ega linnakiirusel sõites ohtlikud. Nendesse külma asfaldisegu panemisel poleks suurt mõtet, sest see ei püsiks seal.

Ohtlikke tänavaauke Tartus aga leidub. Linnamajanduse osakonna peaspetsialist Rain Kesperi ütles, et aasta algusest on autoomanikud esitanud 18 kahjunõuet, neist kümmekond on välja makstud. Kahjunõuete suurus jääb vahemikku 50–400 eurot.

Kolm brigaadi

Haak ütles, et remondifirma on huvitatud ohtlike aukude võimalikult kiirest parandamisest. Kui august on teatatud ja keegi peaks seal auto puruks sõitma, käib see remondifirma rahakoti pihta.

Eiser rääkis, et praegu toimetab neil Tartus kolm brigaadi. Parandamine käib eelkõige tööpäevadel, vajaduse korral ka hilisõhtul ja nädalavahetustel, kui näiteks politsei ohtlikust august teatab.

Ametimehed tõdevad aga, et kevadine teedelagunemine lööb seetõttu valusamini, et teeremont on aastaid järjest olnud alarahastatud.

«Tänavate remonditsükkel on pikale veninud,» nentis Haak. «Jämeda arvestuse järgi nõuaks tänavad igal aastal kahe miljoni euro eest ülekatteid, et olukord ei halveneks. Praegu on linnaeelarves selleks 700 000 – 800 000 euro ringis. Sellega olukorda ei paranda. Et see tuntavalt paraneks, peaks olema kümme korda rohkem ühel aastal ning säilitamiseks kaks miljonit aastas edaspidi. Ainult et mina ei ole see mees, kes ütleks, mille arvelt see raha võtta.»

«Kus on uued katted ja kalded paigas, seal ei ole lagunemine nii intensiivne,» lisas Haak. «Üllatusi muidugi on mõningates kohtades, mis ei peaks veel lagunema. Näiteks Puiestee tänav.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles