Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu taksoturul kisub hinnasõjaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu taksofirmade sõidutasu kõigub suuresti — odavaim sõidukilomeeter maksab tänasest viiskümmend, kalleim 65 senti. Samal ajal küsivad mõnedki üksiküritajad kilomeetri eest ühe euro.
Tartu taksofirmade sõidutasu kõigub suuresti — odavaim sõidukilomeeter maksab tänasest viiskümmend, kalleim 65 senti. Samal ajal küsivad mõnedki üksiküritajad kilomeetri eest ühe euro. Foto: Margus Ansu

Konkurents Tartu taksofirmade vahel on läinud sedavõrd tugevaks, et vaid kolm kuud tagasi kilomeetrihinna kuuekümne viiele sendile kergitanud Takso Üks on otsustanud klientide võitmiseks sõiduhinda langetada.

Alates tänasest sõidab Takso Üks viiekümnesendise kilomeetrihinnaga, mis on Tartu odavaim. «Langetame hinda ikka klientide võitmiseks. Konkurents on suur ja püüame niimoodi kliente juurde saada,» põhjendas hinnamuutust taksofirma juhataja Alo Henno.

Uus hind on Henno sõnul suvekampaania, mille pikkust ei osanud ta öelda. «Eks näis, kaua see kestab. Talv hakkab läbi saama, kütusekulu annab tagasi ja kannatab ka odavamalt sõita,» märkis Henno ning lisas, et osaliselt on firma samm tingitud sellest, et talvise hinnatõusuga teised firmad kaasa ei tulnud.

Konkurendid kriitilised

Taksofirma Vatex juhataja Indrek Uus ütles, et on konkurendi sammust kuulnud ja selle üle on isekeskis arutatud, kuid esialgu sellega kaasa ei minda. «Selline langetamine tekitab taksoturul segadust ja hinnasõda. Hinnaga mängimine pole alati kliendisõbralik. Detsembris nad just tõstsid hinda ja nüüd jälle langetavad, see näitab ettevõtte ebastabiilsust,» lausus Uus.

Takso Ühe otsuse mõju peaks Uue sõnul selguma lähema kuu jooksul. «Siis on selge, kuhu see välja viib ja kas keegi veel kaasa läheb, aga meie jääme praegu vana hinna juurde. Meile sellised mängud väga ei meeldi,» ütles Uus. Vatexi sõidukilomeeter maksab viiskümmend viis senti ning starditasu on kaks ja pool eurot.  

Töötasu kannatab

Ka eelmisel kevadel elektriautodega turule tulnud Elektritakso juht Ermo Kontson kommenteeris konkurendi hinnamuutust üsna kriitiliselt: «See on hind, millega nad teevad endale kahju. Loodan väga, et nad tulevad ruttu mõistusele ja tõstavad hinna tagasi.»

Madal hind mõjutab tema sõnul eelkõige taksojuhtide töötasu. «See on juba hind, kus kulutad oma kütte ja auto ära, aga palka enam ei saagi,» märkis Kontson ja kinnitas, et esialgu sellega kaasa ei minda.

Kontsoni sõnul on konkurents läinud taksonduses karmiks. «Taksosid on selgelt liiga palju. Väga paljud töötud on tulnud taksojuhtideks ja üritavad niimoodi raha teenida.»

Ligi kuuekümne masinaga sõitjaid teenindava Tartu Taksopargi juhataja Kuno Koger ei osanud konkurendi sammu kommenteerida. «Hom­sest ei juhtu Tartu Taksopargis hindadega küll midagi, aga see pole välistatud,» ütles ta ja märkis, et odav hind võib hakata mõjutama teenuse kvaliteeti.
 

Tartu taksohinnad*

• Tartu Taksod      0.65     2.50

• Takso Üks         0.50     2.50

• Rivaal                 0.60     2.90

• SV Takso           0.55     2.50     

• Vatex                   0.55     2.50

• Mercedes Takso      0.64     2.50

• Tartu Taksopark        0.64     2.90

• Elektritakso               0.55     2.40

• Minu Takso               0.55     2.50

• Cadillac Takso          0.55     2.50

* kilomeetrihind ja starditasu

Tagasi üles