Tartu–Helsingi liinil oli märtsis 1220 reisijat, mis on viimaste kuude parim tulemus, kuid jääb alla mulluse märtsi omale.
Flybe võitis reisijaid juurde
Flybe tegi Tartu ja Helsingi vahel ühtekokku 25 edasi-tagasilendu. Märtsis saabus Flybe’i lendudega Tartusse 615 reisijat ja siit lahkus 605, see tegi 48-kohalise lennuki keskmiseks täitumuseks 50,8 protsenti.
Veebruaris oli lennureisijaid 1091 ja keskmine täitumus 47,3 protsenti.
Tartu lennujaama juht Juhan-Johhen Ross kommenteeris, et Flybe’i möödunud aasta märtsikuu tulemusele jääb tänavuse märtsi oma 19 reisijaga alla. Teisipidi on see parem kui Estonian Airi ja Flybe’i tulemused kokku liidetuna möödunud aasta sügiskuudel.
Tartu abilinnapea Argo Annuki sõnul ei ole linnal praegu teavet, et mõni teine lennufirma plaaniks alustada Tartu lende, kuid Flybe jätkab. Tõsi, suvel, kui on eeldada lennureisijate hulga vähenemist, hõredama sõiduplaaniga.
Praegu lendab Flybe Tartusse kuuel päeval nädalas, laupäeviti mitte. Pärast jaanipäeva jäävad ära teisi- ja kolmapäevased lennud, ütles Ross.
Hõredam lennuplaan on augusti teise nädalani. Muudatusi tuleb ka lendude kellaaegades, kuid need ei olnud eilseks lõpuni selged.
Annuk ütles, et Air Balticu küsimust arutas linnavalitsus isekeskis viimati siis, kui Riia kaudu Türgi visiidile lendas. Uusi arenguid Annuki teatel ei ole. Viimasel kohtumisel Riias oli juttu turundustoetusest Tartu–Riia lennuliinile. Siiski on probleemiks, et lätlaste kasutatavad lennukid on Tartu lendudeks esialgu liiga suured, umbes 70-kohalised.
Häid arenguid ei olnud Annukil teatada ka Tallinna lendude taastamise kohta, mida tõsiselt uuris Eesti ettevõte Avies. Annuk ütles, et linnavalitsusel on soov propageerida Tartust lendamise võimalusi venemaalastele visiidil Pihkvasse.