Komisjon töötas väga sisukalt ja jõudis üksmeelele muudatuste vajalikkuses ning tegi ettepanekud, millest lähtudes tuleb kujundada Tartu õpilastele parimad võimalused põhihariduse omandamiseks kodulähedases koolis ning Tartu ja selle lähiümbruse õpilastele kõrgel tasemel valikuvõimalused üldkeskhariduse omandamiseks ükskõik millises Tartu gümnaasiumis.
Kes aga nüüd püüavad enda arvates kaitsta Tamme gümnaasiumi? Keemik, füüsik ja teiste erialade inimesed, kes võivad oma valdkonnas olla tunnustatud, kuid kellel ei ole kogemust põhikooli või gümnaasiumi õpetajana, klassijuhatajana, haridusteadlasena, koolijuhina. See ei ole mõistlik.
Kõlab samamoodi, nagu haridusteadlased hakkaksid õpetama füüsikuid ja keemikuid, kuidas paremini pommi ehitada.
Kõige kurvem on aga see, et ei vaevuta lugema ja trambitakse jalge alla tõenduspõhisus. Palusin koosolekul käega märku anda neil, kes on lugenud põhikooli riiklikku õppekava. Tõusid kooliinimeste käed tagareast, mõned üksikud mujalt lisaks, aga mitte häälekaimate esirea inimeste omad.
Kui paljud on lugenud Eesti haridusstrateegia kavandit, mille on välja töötanud laialdane ekspertide kogu? Kes on lugenud mõnda teadustööd koolikorralduse kohta või on kursis Eesti õpetajate probleeme esile toova rahvusvahelise TALIS-uuringuga? Kahjuks pidin tõdema, et selles koosluses ei saa sisulist arutelu isegi mitte alustada, sest kodutöö on tegemata.
On väga kahju, kui end asjadega kurssi viimata inimesed suudavad takistada Tartu koolilaste õppekvaliteedi ja õppekeskkonna arenguks kavandatut.
Juba sündinud laste arvu vaadates alustab lähema seitsme aasta jooksul Tammelinnas esimeses klassis kooliteed keskmiselt sada õpilast aastas, Tamme kooliga piirnevatel aladel Veeriku kooli piirkonnas 160, kunstigümnaasiumi piirkonnas 145, Reiniku kooli piirkonnas 122 ja Forseliuse kooli piirkonnas 143. Ruumist jääb puudus ja niikuinii on vaja ehitada uus koolimaja.