Kärkna raudteeülesõidukohal peavad autojuhid ootama asjatult kaua Jõgeva poolt tulevate reisirongide taga, sest relee, mis semaforis lubava tule süütab, on peatusest tükk maad Tartu pool. Ehk siis kõigepealt venib rong juba raudteeületuskohal aeglustades peatusesse, laseb reisijad sisse-välja, hakkab siis edasi Tartu poole venima, kuni lõpuks releeni jõuab. Nii mõnelgi autojuhil ei pea närvid vastu ja ta sõidab punase tulega raudteele. Kas Eesti Raudteel on plaan muuta Kärkna ülesõidu Tartu-poolse relee asukohta nii, et lubav tuli süttiks mõistliku aja jooksul?
Kas Eesti Raudtee võtab midagi ette Kärkna ülesõiduga?
Vastab Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik:
Kõnealune probleem on tingitud peatuse asukoha ülesõidukoha naabrusesse ületoomisest, mille põhjustasid platvormi kasutajate huvi ning Eesti Raudteele esitatud nõudmised.
Ülesõidukoha automaatika rakendumise problemaatika ja Tartu-Kärkna lõigu läbilaskevõime vähenemine oli teada juba platvormi uue asukoha valikul ning paraku olime sunnitud tegema kaalutlusotsuse reisijate ohutuse ja autojuhtide pikema ooteaja vahel.
Platvormi asukoha valikul sai otsustavaks reisijate platvormile pääsemise senisest lühem ja ohutum teekond, mis on eriti aktuaalne talvisel ajal, ning platvormi paiknemine asulale lähemal.
Selles asukohas on raudteeülesõidukoha automaatika seotud Kärkna raudteejaama juhtimissüsteemiga ja selle ümberehitamist praegu kavandatud ei ole.