Kunstinäitust täiendab helimaaling

Raimu Hanson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lepo Mikko «Autoportree sombreeroga» (1962, fragment) kuulub Eesti Kunstimuuseumile.
Lepo Mikko «Autoportree sombreeroga» (1962, fragment) kuulub Eesti Kunstimuuseumile. Foto: Repro

Tartu kunstimuuseumis avati eile kabinetinäitus «Lepo Mikko. Ajastu peegeldused», mis kuulub sama maja suurde, Endel Kõksi loomingu väljapanekusse «Vapruse, vabaduse ja rõõmuga!».

Lepo Mikko (1911–1978) lõpetas Pallase kunstikooli 1939. aasta lennus. Tema anne avaldus kuraator Tiiu Tal-vistu sõnul kompositsioonivaistus ja monumentaalses sünteesitaotluses. Aastal 1944 asus Mikko elama Tallinna, kus ta töötas aastakümneid kunstiinstituudis maalipedagoogina.

Eile avatud väljapanekus on tosin maali, mis näitab Mikkot kui suurepärast figuurimaalijat. Teoste keskmes on naised. Talvistu juhtis tähelepanu maalile «Naine valges pluusis», mis mõjus omaaegses sotsialistlikus realismis uudsena. Teiste hulgas saab vaadata 1960. aastatel väga populaarset «Kollast madonnat», aga ka Mikko kolme autoportreed.

Endel Kõksi näitusele «Vapruse, vabaduse ja rõõmuga!» on põhjust minna ka 1. märtsil kell 17. Siis avatakse viltuse maja kolmanda korruse suures saalis kunstnik Ki­wa kohaspetsiifiline heliinstallatsioon, milles kõlab sama muuseumi vaikuse hääli.

«Kõksi muusikaline eelistus kuulus elektroonilisele muusikale ja tema lemmikuks oli Kanadas elav avangardne eesti muusik Udo Kasemets,» ütles Talvistu. «Kiwa teos on mõtteliseks sillaks eri generatsioonide loomingu vahel.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles