Ühtegi tänavat Tartu linnavalitsus sel aastal kapitaalselt ei uuenda, küll aga saavad uue ülekatte teed, mille remontimisega enam oodata ei kannata.
Linnateed lähevad tänavu hädaremonti
Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak tõdes, et eelkõige saavad tänavu uue ülekatte peatänavad, kus on esimene asfaldikiht ära kulunud, väga tugevad rööpad sisse sõidetud ja tee nii ära vajunud, et sinna kipuvad tekkima porilombid.
«Kui lappimise protsent hakkab üle neljakümne minema, siis seda tänavat ei ole mõtet enam lappida, seal tuleb ülekate teha, sest auguremont läheks kallimaks kui ülekatte tegemine,» märkis Haak.
Sama raha eest rohkem
Uue ülekatte saanud tänav võib tema sõnul kesta muretult viis aastat, enne kui taas teetööliste hoolitsust vajab. Küll aga võivad hakata kerkima kaevud või muutuma tee aluspind, kuna ülekatte panekuga ei muudeta siiski tänava aluskonstruktsiooni.
«Katsume väheste vahenditega elementaarse sõidetavuse tagada,» nentis Haak. Samas ei tohi rahapuuduse tõttu kannatada tööde kvaliteet.
Tänavu jätkub täies tempos ka tänavaaukude lappimine, uue hanke tulemusel hakkab seda tegema AS Põlva Teed, kelle pakkumise kohaselt saab teha sama palju töid kui eelmisel aastal, kuid vähema raha eest.
Augulappimisel ei tohi säästuaja kiuste kasutada senisest odavamaid materjale. «Elu on näidanud, et kui oleme kasutanud nõrgemaid segusid, siis need kuluvad kiiresti ära,» rääkis Haak.
Säästupoliitikaga saab sel aastal siiski tehtud ka üks plaaniväline teeobjekt. Nimelt rajatakse Turu tänava äärde alates Kuusakoski metallikokkuostukoha juures olevast kurvist kuni Peugeot’ autokeskuseni hädapäraste vahenditega kergliiklustee.
Tee aluskatteks tuuakse kruusatänavate hanke raames kruusa ning selle peale asfaldipuru, mis freesitakse uue ülekatte saavailt tänavailt.
Rein Haak tõdes, et eks ta ole üks säästutee, ent vähemalt saavad kodanikud sellel lõigul ka vihmase ilmaga kõndida. Seni oli see võimatu.
Kui palju selle tee rajamine maksma läheb, pole praegu täpselt teada.
Tee mahamärkimiseks kulub riigihanke tulemusel alla 100 000 krooni, ülejäänud tööd tehaksegi teiste hangete – kruusatänavate ja ülekatete – raames.
Ka Turu tänava ja Ringtee sõidutee läbib suvel uuenduskuuri. Täies laiuses pannakse seal uus ülekate Kuusakoski kurvist Sepa keskuseni ning Peugeot’ keskusest Tähe tänava ristmikuni. Vahepealne lõik saab ülekatte arvatavasti järgmisel aastal.
Ilutänavad
Teetöölistel tuleb tänavu linnaliste piirkondade meetmest saadud raha eest viia lõpule ka Emajõe kaldapealse korrastamine Kroonuaia sillast Kartuli tänavani.
Selle lõigu äärde jäävat Emajõe tänavat Haagi sõnul paraku tänavu korda teha ei saa, kuna linnal ei õnnestunud selleks toetusraha hankida. Küll aga lahendatakse seal sademevee probleem.
Suvel tehakse algust ka Küüni tänava uuendamisega: sel aastal saab Küüni tänav Raekoja platsist Poe tänava nurgani klinkertellistest sillutise, nagu on Rüütli tänaval. Ülejäänud tööd jäävad järgmisse-ülejärgmisse aastasse.
Linn jätkab ka kruusatänavate tolmuvabaks muutmist. Eelmisest aastast on lõpetamata Oa ja Kartuli tänava lõigud. Lisaks saavad tolmuvaba katte osa Rebase ja Salutähe tänavast.
Kas teate et
Aukude lappimine
Uue ülekatte saavad:
• Aardla tänav (Võru–Raudtee ja Tamme puiestee – Ringtee lõik)
• Viljandi maantee (Ravila–Ringtee lõik)
• Ringtee (Tähe–Turu lõik)
• Turu tänav (Kuusakoski kurvist Peugeot’ keskuseni)
• Jaama tänava Puiestee tänava poolne osa
• Akadeemia tänav
• Ülekateteks kulub tänavu 20 mln kr, aukude lappimiseks 6 mln. Lisaks veel 2,2 mln, mis võimaldab kõnniteid ja majadevahelisi tänavalõike remontida.
• Infot tänavaaukude kohta ootab linn heakorratelefonile 1789.
Allikas: Tartu linnavalitsus