Lugeja kiri: kool, millest tasub õppida

, Vilistlane, Tartu täiskasvanute gümnaasiumi hoolekogu liige, Tartu Ülikooli lektor ja teadur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sihikindlus, rahulikkus, lugupidamine õpilaste ja õpetajate suhetes, ootamatult vallanduv entusiasm õppetöös, kui keerukad küsimused õpetaja juhendamisel korraga arusaadavaks muutuvad – paljudel vilistlastel seostuvad just need asjaolud Tartu täiskasvanute gümnaasiumiga.

See on kool, kus valitsev õhkkond toetab õppimisele pühendumist ja enese arendamist.

Muidugi mõtlevad ka teiste koolide vilistlased oma noorusaja koolist hästi ja suhtuvad tundeliselt selle tulevikku, nagu praegu Tamme gümnaasiumi ümber puhkenud väitluse puhul näeme.

On loomulik, et inimestele läheb korda keskkond, mis on kujundanud nende isiklikku, aga sageli ka perekondlikku identiteeti. Samas on kurb, kui seda head püütakse kindlustada vastandumiste kaudu.

Kuvand täiskasvanute gümnaasiumist kui millestki probleemsest näib põhinevat eelarvamusel: kui keegi on mingil põhjusel tavapärasest haridussüsteemist välja langenud, jääb see põhjus teda saatma ka edaspidi, ning just täiskasvanute kooli sellised inimesed koonduvadki.

Tegelikkuses on pigem vastupidi: kooli tagasi tulnud täiskasvanu on motiveeritud oma õpinguid lõpetama. Lisagem siia kogenud ning oma tööle pühendunud pedagoogide toetuse ning me saame erilise aura, mis muudab hariduse väärtuseks omaette, Hariduseks suure tähega. Täiskasvanute gümnaasium ei ole kool, mida karta. See on hoopis kool, millest õppida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles