Kümne aasta vältel on, vastupidi kriitikale, tehtud palju muudki uut.
Välja on vahetatud kogu bussipark, mille linnakodanikud on rõõmuga omaks võtnud. Varem linnatänavatel ringi vuranud mitte midagi ütlevates värvitoonides bussid on asendatud atraktiivsete punavalgete iludustega.
Viimase kahe aasta jooksul on sõitjate hulk järsult kasvanud. See teeb heameelt, sest näitab, et linnarahvas peab bussinduses võetud suunda õigeks ja sõidab sellega meelsasti kaasa. Linna on saabunud esimesed gaasibussid, mis säästavad meie igapäevast elukeskkonda ning mille osa on kavas veelgi suurendada.
Alanud aastal töötame ka selle nimel, et meie bussipiletisüsteem kujuneks järgmise aasta alguses Euroopa modernseimaks ning muudaks pileti soetamise ja kasutamise sõitjatele võimalikult lihtsaks ja mugavaks.
Tõsi, mõned asjad on tõesti pikalt samaks jäänud – näiteks piletihind, mis pole tõusnud 2007. aastast saati. Mõni bussiliin kulgeb samamoodi kui aastate eest, sest Tartu suuremad tõmbekeskused on ikka samas, kus vanasti, vahetuvad vaid elukohad.
Liinide muutmist peabki hoolikalt kaaluma, sest iga muudatus mõjutab tuhandete inimeste elu ja võib tekitada nurinat. Uuendusi uuenduste pärast siin olla ei tohi, linn pole mänguasi.
Kes soovib põhjalikumat infot, leiab selle Tartu transpordi arengukavast aastani 2020, milles on bussiliikluse arendamisest pikalt juttu. Dokument on avalikult üleval linna kodulehel ning kättesaadav ka ajakirjanikele, kel tasuks enne sel teemal kirjutamist tutvuda nii senise tegelikkuse kui ka käimasolevate töödega.
Samal teemal: Vambola Paavo, «Räägime küll, aga tegu ei tule», TPM 23.1.