Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Kohus saatis lubatust 71 km/h kiiremini sõitnud juhi arestimajja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Tartu maakohtu ette astusid eile kaks sõidukijuhti, kellest üks ületas oluliselt lubatud sõidukiirust, teine lubadeta juht aga tabati ühel päeval kaks korda autoroolist. Teistkordsel tabamisel oli mees ka alkoholi tarvitanud.

Pühapäeval, 27. jaanuaril tabasid Lõuna prefektuuri liikluspolitseinikud Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel sõidukijuhi, kes ületas lubatud piirkiirust vähemalt 71 km/h. Roolis istus 41-aastane Jannu, kes on politseile varasemastki tuttav kui raske jalaga juht.

Et Jannu liikluskäitumisele polnud varasemad karistused oodatud mõju avaldanud, taotles politsei talle kohtus karistuseks aresti. Tartu maakohus määraski mehele karistuseks seitse arestipäeva, lisaks 12 tundi üldkasulikku tööd ning võttis mehelt kuueks kuuks ka sõiduki juhtimisõiguse.

Lisaks oli eile kohtus 30-aastane juhilubadeta Risto, kes roolis sellest hoolimata pühapäeval avalikul teel autot. Pärast päevaseid sekeldusi politseiga istus Risto taas autorooli. Selgi korral pidas politsei ta kinni ning siis selgus, et mees on lisaks kõigele ka alkoholijoobes.

Arvestades rikkumise raskust ja asjaolu, et politsei oli mehe samal päeval juhtimisõiguse puudumise pärast roolist kõrvaldanud, mõistis Tartu maakohus talle karistuseks 22 arestipäeva.  

Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht Ove Saar sõnas, et karistuse määramisel arvestatakse iga liiklusrikkumise ja –rikkuja puhul toimepandud süüteo olemust ning isiku varasemat tausta.

«Samalaadsete korduvate rikkumiste korral on politsei võtnud aluseks põhimõtte taotleda karistuseks arestipäevi.» Raskete rikkumiste korral saab sellisel juhul täiendavalt lisakaristusena kohaldada ka üldkasuliku töö tegemist ja juhtimisõiguse äravõtmist, kirjeldas Saar.

Tagasi üles