Tartu linnavalitsus on kokku võtnud mullused andmed linnaliinibussiga sõitnud inimeste ja müüdud piletite kohta. Selgus, et kahe viimase aasta jooksul on nii sõitjate hulk kui piletitulu kasvanud kokku ligemale kümme protsenti.
Bussisõitjaid tuli Tartu linnaliinidel juurde
Tartu ühistranspordi peaspetsialisti Madis Oona andmeil suurenes pärast uute busside tulekut kahe aastaga sõitjate hulk 9,8 protsenti ja piletitulu 9,3 protsenti. Seejuures on bussipiletite hinnad püsinud viis aastat muutumatuna.
«Kindlasti võib eeldada, et sõitjate hulga ja piletitulu kasvu suurenemise põhjuseks on bussiteenuse kvaliteedi oluline paranemine,» ütles pressiteates uudist kommenteerides Tartu linnapea Urmas Kruuse. «Reisijate rahulolu on suurendanud uued ja puhtad bussid ning hea teenindus, see ongi toonud sõitjaid juurde.»
Alates 2011. aastast teenindab Tartu linnaliinidel sõitjaid AS Sebe, tartlaste kasutuses on 51 uuena Tartusse toodud madalapõhjalist bussi ning üheksa vanemat reservbussi.
Oona ütles selgituseks, et piletitulu on täpselt mõõdetav, kuid sõitjaid praegu pidevalt kokku ei loeta. Nende hulk on arvestuslik, see tuletatakse müüdud piletite ja perioodikaartide arvust ning lisatakse ka tasuta sõidu õigusega inimeste arvestuslik hulk. Arvestuslikult oli möödunud aastal sõitjaid üle 12 miljoni.
Oona lisas, et ei oska ennustada, kas nüüd on lagi käes, ning märkis, et pigem tahaks ta loota kasvu jätkumist.
Ta osutas ka, et teatud liinidel ja teatud kellaaegadel hakkab bussides kitsaks minema.
Läinud aasta lõpul volikogule esitatud ülevaates toob linnavalitsus välja, et mullu oli tellitud veomahuks 3,6 miljonit kilomeetrit. Aasta esimese 11 kuu jooksul jäi bussidel sõitmata 1643 kilomeetrit, põhjuseks peamiselt tehnilised rikked, samuti liiklusavariid.
Linnavalitsus lisas, et tehnilised rikked olid seotud busse hooldavate firmade mittekorrektse lepingutäitmisega. Nendega lepingu sõlminud Sebe kinnitusel on aga normaalne koostöö busside hooldajatega taastunud.
Linn tegi läinud aastal Sebele üle 4000 euro leppetrahve kas sõitmata kilomeetrite eest või muude puuduste tõttu. Reidide käigus tuvastati näiteks bussijuhi nimesildi puudumine, peatuste nimede mitteteatamine, eksimine peatuste nimede teatamisel (kas oli peatuste nimedega maha jäädud või ette jõutud) või peatumine peatuse äärekivist liiga kaugel.