Seni viiekümne viie sendise kilomeetrihinnaga sõitnud Linna Takso ja Takso Üks tõstsid möödunud nädala teisipäevast sõidutasu kümne sendi võrra. Veel tänavu plaanib hinnatõusu ka Elektritakso.
Taksofirmad krutivad Tartus uue aasta eel hinda
Takso Ühe ja Linna Takso juhataja Alo Henno põhjendas sõidutasu suurendamist kerkinud kütuse- ja remondihindadega. «Me oleme kolm aastat sõitnud tunduvalt odavamalt, aga kütus on vahepeal kallinenud kaks korda. Nüüd saame natuke kompenseerida, aga mitte kõike,» sõnas Henno.
Suureks hinnatõusu mõjutajaks nimetas Henno kaugemaid väljakutseid maakonda ja linnalähedastesse elamurajoonidesse. «Me ei suutnud enam selle hinnaga klientidele maale järele minna, sest lumi ja talv teevad kütusekulusse omad korrektiivid,» sõnas Henno ning pakkus, et kõigist sõitudest on kaugemaid väljakutseid umbes neljandik.
Enne pühi oli jäänud viiekümne viie sendise kilomeetrihinna juurde veel Minu Takso, SV Takso ja Vatex Takso, kuid Alo Henno ennustas, et küllap tulevad lähiajal ka need firmad järele: «Arvan, et see on paari nädala küsimus.» Uus hind võiks kesta tema sõnul umbes aasta, kuid kõik sõltub taas kütuse hinnast.
Hinda tõstavad teisedki
Vatex Takso juhataja Indrek Uus ütles, et on hinnatõusu arutanud, kuid praegu hinda ei muudeta.
Uus tunnistas siiski, et kauaks viiekümne viie sendi juurde ei jääda. «Praegu ja ka jaanuaris me veel ei tõsta, aga kindlasti tuleb sel aastal mingi otsus ära teha,» sõnas ta. Vatex Takso on sõitnud praeguse hinnaga juba kaks aastat.
Viimasel aastal kuuekümne viie sendise kilomeetrihinnaga sõitnud Tartu taksopargi juhataja Kuno Koger lausus, et nemad on otsustanud ühe sendi võrra kilomeetrihinda vähendada, see-eest tõuseb starditasu neljakümne sendi võrra ehk kahelt ja poolelt eurolt kahe euro ja üheksakümne sendini. Tartu taksopargil on ligi kuuskümmend autot.
Minu Takso juht Ene Kotkas polnud nõus oma firma plaane ja lähituleviku hinnapoliitikat pikalt kommenteerima. «Meil on momendil vana tariif ja rohkem ei oska ma midagi öelda,» lausus ta ja lõpetas telefonikõne.
Elektritakso sõltub ilmast
Tänavu kevadel viie Nissan Leafiga turule tulnud ja siiani kõige odavamat kilomeetrihinda ehk viitkümmend senti küsinud Elektritakso juht Ermo Kontson tunnistas samuti, et kauaks selle hinna juurde enam ei jääda.
«Läheme kohe järele, sest meil on hinnatõusu hädasti tarvis. Kas nüüd sama hinna peale, aga kindlasti tõstame,» sõnas Kontson enne pühi ja pakkus, et loogiline olekski tõsta hinda enne uut aasta. «Oleme algusest peale teinud promohinda, aga kuuskümmend viis senti oleks selline, millega me oleks väga rahul.»
Elektritaksole on sedavõrd valusalt mõjunud ka talvised külmakraadid, et autodesse on paigaldatud diisliküttel töötavad Webasto soojendid.
«Selle külmaga taksopeatuses seista eriti ei kannata, sest kogu vool läheb kütteks ära. Aga me paneme peale diiselahjud ja siis sõidavad nagu suvel,» selgitas Kontson. Ahi võtab päevas umbes seitse liitrit diislikütust, mis pole Elektritakso esindaja kinnitusel suur kulu.