/nginx/o/2009/04/15/164001t1hd05e.jpg)
Tartu Aura ja Zeppelini vahelises parklas võib vähetähelepanelik juht hõlpsasti trahvi otsa komistada ja terasem piiramata aja tasuta parkida, sest ühes parklas on kolm erineva parkimiskorraldusega ala.
Aura juhataja Tiia Teppan ütles, et tema tähelepaneku kohaselt teevad inimesed pingutusi maksta parkimise eest ka seal, kus seda üldse vaja pole, ja sündinud on suur segadus.
«Segane,» oli ka Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmanni hinnang olukorrale.
Asjalood on nii, et juba kaks aastat tagasi muutis Tartu linnavolikogu tasuliseks Aura veekeskuse esise tüki parklast. Tund maksab 5 krooni, esimene tund on tasuta ja maksmise kohustus kell 8–18, nädalavahetustel ja pühade ajal on parkimine prii.
Zeppelini esine jäi tasuta parklaks. Põhjus selles, et osa parklast kuulub linnale, osa Zeppelinile. Valduste piir kulgeb laias laastus mööda Turu tänavast Väike-Turu tänavani ulatuva läbisõiduala telge.
Olnuks keeruline tähistada, et ühel pool sõiduala on parkimine tasuline ja teisel pool tasuta, ning nii jäi parkimine maksuvabaks ka linnale kuuluvas parkla osas.
Nüüd aga jõudis Zeppelin äratundmisele, et nende kundedel on parkimine kitsaks läinud. Zeppelini haldusjuht Mareh Kalda ja kaubakeskuse juhatuse liige Rudolf Kuldkepp osutasid, et väga paljud autod pargiti tasuta parklasse tööpäeva alguses ja sinna jäid need tööpäeva lõpuni.
Kalda ütles, et selle neelasid nad veel alla, kui Tasku ehitajate autod nende parklat täitsid, aga nüüd, kus seal seisavad Tasku töötajate ja ka kaubamaja töötajate masinad, sai mõõt täis.
Pühade eel said Europarki töömeeste abiga üles märgid, mis annavad teada, et parkida tohib korraga poolteist tundi ja parkimine on tasuta. Aga see tähendab, et pärast poolteise tunni möödumist pole võimalik parkimisaega juurde osta.
Selline kord kehtib seitse päeva nädalas ööpäev läbi. Parkimisaja ületajaid ootab 450-kroonine trahv.
Poolteisest tunnist peaks Zeppelinis ostlejatele piisama ja ka kiiremad suplejad saavad Auras ära käia, kuid kesklinnas töötajad on parklast tõrjutud, ütles Mareh Kalda.
Zeppelin kehtestas ajalise parkimispiirangu kogu oma maale jääval parklaosal, ka läbisõidualal. Linnamaa siilul saab piiranguta tasuta parkida.Sellega tekkiski olukord, kus parklas on kolm erineva parkimiskorraldusega ala.
Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann ütles, et esimest korda sai ta Europarki inimestega kokku üleeile, mil tõsteti ümber linna maale sattunud märgid.
Luk-mann ütles ka, et tegi ettepaneku uue parkimiskorraldusega ala selgemini tähistada. See on ka kõik, mis linna võimuses, sest eraomanik võib oma maal parkimiskorralduse ise kehtestada.
Siiski, Lukmann plaanib Zeppelini inimeste jutule minna ka ettepanekuga muuta keskmine parklaosa läbisõidutänava ääres mõlemast küljest piiranguta parkimisalaks.
Liikluskorraldusteenistuse peaspetsialist Toomas Henno ütles, et mõeldav ei ole ka lahendus, et linn ja Zeppelin kehtestaksid ühesuguse parkimiskorra ja pärast jagaksid parkimistasu. «Parkimistasu on kohalik maks ja seda ei saa linn erafirmale pakkuda,» ütles ta.
Henno lisas, et vaevalt oleks lahenduseks ka kogu linnamaa uuesti tasuta parklaks muutmine, sest see tooks kaasa veelgi suurema parkimiskitsikuse.