Esmaspäeval lõppes Variku viadukti põhjalik remonti, mis kestis 15 kuud ja maksis üle kolme miljoni euro.
Lõppes Variku viadukti suur remont
AS Tref ja AS K-Most alustasid viadukti remonti mullu oktoobris, sest maanteesild oli kehvas seisus. Remondi käigus freesiti 421 meetri pikkuse viadukti peal asfalt üles, eemaldati vuugid, tugevdati talade ühenduskohti, taastati servaprussid, paigaldati hüdroisolatsioon ning uus asfalt.
«Kindlasti paranes autojuhtide sõidumugavus, sest kasutasime viaduktil vaikseid vuuke, mis ei tekita lööke,» ütles maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal.
Kõige suuremad ja aegavõtvamad tööd tehti aga viadukti all, kus vahetati välja silla tugiosad. Selleks tõsteti viadukti 18 enam kui 300 tonni kaaluvat ava ühekaupa tungraudadega üles. Et iga tõste ettevalmistamine võttis oma nädala, kulus tugiosade väljavahetuseks ligi pool aastat.
Teise suure tööna kindlustati terastrosside abil viadukti kaks äärmist tala. Tänu sellele suurenes viadukti kandevõime, mis lubas nihutada sõiduteed paremale ja teha viadukti linnapoolsesse serva uue kolme meetri laiuse jalg- ja jalgrattatee ning püstitada samasse äärde ka tänavavalgustuse. Koos viadukti alla ehitatud jalgteega rajati kokku üle kilomeetri jalgteid. Samuti asendati sillale viivad vanad trepid uutega.
Et kavandatust kaks kuud kiiremini remonditud viadukt vähemalt paarkümmend aastat vastu peaks, tehti maanteesilla all ka talade ja sammaste betooniparandused ning valati riiglitele uus betoonvöö. Lõpuks värviti kogu viadukt alt helehalliks.