Töömehed on Variku viadukti naabruses postimaja liiklussõlmes kevadest saadik iga ilmaga ametis olnud. Nüüd on asi sealmaal, et pühapäevast võivad autojuhid seal sõita üle uue maanteesilla.
Pühapäevast pääsevad autod uuele viaduktile
«Ilm pole kiita, aga kust sa paremat võtad,» ütles eile postimaja liiklussõlme esimesel viaduktil töötanud Nordeconi töötaja Nikolai Kozlov. «Paneme praegu piirdeid. Väike paus tuli vahele, bensiin sai otsa.»
Ilm ehk kolmapäeva hommikuks kohale jõudnud talv tegi korrektiivid ka silla- ja tee-ehitajate töös. «Lumi jõudis ette, üks paan asfalti jäi Võru poolt linna tulevale sõidurajale panemata,» selgitas postimaja liiklussõlme rajamist korraldava maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Rao Jürison. «Aga viadukt on nüüd nii kaugel, et pühapäeva öösel võetakse siin keelumärgid maha ja autojuhid võivad sõitma hakata.»
See tähendab, et Variku viaduktilt tulles ja sinna sõita soovides ei pea enam tegema Rehe hotelli tagant kulgevat Rehepapi teed pidi ümbersõitu.
Töö jätkub ka talvel
Ligi 50 meetri pikkusel ja pea 22 meetrit laial uuel maanteesillal on Variku viaduktilt Võru poole sõitvatele autojuhtidele kaks ja Võru poolt tulijatele üks rada.
Esialgu avatakse liikluseks kaks rada.
Linna tooval rajal tuleb autojuhtidel kevadeni sõites tähelepanelik olla, sest viimase asfaldikihita jäänud sõiduraja parem pool on veidi madalam. Autod hakkavad sõitma raja sellel poolel, kuhu jõuti piisavalt paks asfalt maha panna.
Jalakäijatele ja jalgratturitele viadukti peal kõnniteed pole. «Kolme meetri laiune jalgtee tuleb viadukti alla,» ütles Rao Jürison.
Lisaks tehakse viadukti alla kaks sõidurada mõlemas suunas, mille kaudu hakkab käima liiklus Võru tänava ning Võru maantee vahel. Viadukti all tehakse talvel selliseid töid, mida ilm laseb teha.
Tartu läänepoolset ümbersõitu Idaringteega ühendav postimaja liiklussõlm peab valmima 2014. aasta veebruaris.
Ajutine raudtee kestab
Sel aastal lootis Lääneringi rajav Nordecon valmis saada ka postimaja liiklussõlme raudteeviadukti, kuid plaanid muutusid.
«Raudteeviadukti projekti tuli veidi ümber teha, sest töö käigus selgus, et seal ulatub liivakivi meetri jagu sügavamale,» selgitas Rao Jürison.
Sellepärast jäi ka Võru tänava naabruses oktoobris taastamata lõik raudteed ning rongid sõidavad seal endiselt juuli alguses ehitatud 465-meetrist ajutist raudteed pidi.
Peale raudteeviadukti ehitatakse tuleval aastal Võru tänavale ka teine maanteesild, mis kuulub juba Idaringtee koosseisu. Postimaja liiklussõlme ehitamiseks kulub ligi 19,4 miljonit eurot.