Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu–Tallinna lennuliinile hiilib Avies

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eestis ja Rootsis regulaarlende tegev Avies kasutab oma lendudel peamiselt Jetstreami lennukitüüpe 31 ja 32, kus on 18–19 istekohta.
Eestis ja Rootsis regulaarlende tegev Avies kasutab oma lendudel peamiselt Jetstreami lennukitüüpe 31 ja 32, kus on 18–19 istekohta. Foto: Avies

Kuigi Estonian Air lõpetab enne jõule Tartu–Tallinna lennud, ei pruugi õhuliiklus kahe Eesti suurema linna vahel katkeda, sest liini võib üle võtta lennufirma Avies.

ASi Avies tegevjuht Allan Soll ütles Tartu Postimehele, et nad on Tartusse lendamisest huvitatud. «Meie firmal on initsiatiiv olnud juba varem mitu korda. Aga kuna seal on lennanud Estonian Air, on see jäänud teatud takistuste taha. Ent praegu on õige aeg kõigile,» ütles Soll.

Aviese esindaja sõnul on nendega sel teemal suhelnud hulk huvilisi, kelle hulgas on nii Tartu linnavalitsus, lennujaam kui Tartu ärimehed, ning lähitulevikku on plaanitud veel kohtumisi. Millal ja kellega täpsemalt, ei olnud Soll nõus avalikustama.

«Kõik on laua taha tulemas ja küll me midagi ikka kokku lepime,» lausus Aviese tegevjuht.

19-kohaline lennuk

Praegu lendab Avies Tallinna–Kuressaare ja Tallinna–Kärdla liinil. Samuti veetakse reisijaid kolmel lennuliinil Rootsis. Firma kasutab peamiselt British Aerospace Jetstreami lennukitüüpe 31 ja 32, kus on 18–19 istekohta.

Kas samasugune turbopropellerlennuk võiks edaspidi lennata ka Tartu liinil, jättis Soll kommenteerimata.

«Ei oska praegu öelda, aga Tartu–Tallinna liinile üle 19-kohalist lennukit vaja ei ole. Lendame ka Rootsis suurte linnade vahet ja näeme täitumust,» sõnas Soll. Ta lisas, et peale Estonian Airi lõpetamist võiksid nad selle lennuliiniga jätkata nii, et pausi vahele ei tulegi. «Meie poolt küll, aga kas ka kõik ülejäänud tähed kokku langevad, on juba eraldi teema.»

Tartu linnapea Urmas Kruuse ütles, et Aviesega on teemat põgusalt arutatud, kuid ainult selleks, et selgitada välja Tartu liinil lendamise üldised tingimused.

Kruuse sõnul on tal Aviese suhtes mõningaid kahtlusi. «Nende lennuk on 19-kohaline, aga kui me vaatame kasvõi nädalalõpusõite, kui reedeti oli Tallinnast tulles 33 kohta alati paksult täis, siis nii väikese lennukiga ei pruugi kriitilist hulka üldse tulla,» kommenteeris linnapea.

«Küsimus pole ainult Tallinnast Tartusse lendamises, vaid laiem,» lisas Kruuse.

Piisab piletitulust

Linnapea ei välistanud, et kui mõni uus lennufirma liini üle võtaks, võiks linn lennufirmale ka toetust maksta. «Me ei välista seda. Suuri summasid me kindlasti välja käia ei saa, aga võibolla õnnestub koostööd teha.»

Allan Soll aga kinnitas, et nad ei käsitle Tartu liini toetusliinina ning see võiks ära tasuda ka üksnes piletitulust.

«Näen, et Tartu–Tallinna liin peaks ennast ära tasuma ka ainult kommertstulust,» lausus Soll ning põhjendas Estonian Airi samal liinil kahjumisse jäämist liiga suure lennukiga.

«Arvan, et neil on vale lennuki suurus. Praegu alla kaheksakümneprotsendise täitumusega lennata ei saa ja Tartust ei tule 33-kohalisele lennukile sellist täitumust mitte kunagi,» ütles Soll.

AS Avies on erakapitalil põhinev Eesti ettevõte, mis moodustati 1991. aastal. See kuulub firmale AS Avies Holding, millest pool kuulub Allan Sollile, 33 protsenti Viru Keemia Grupi suuromanikule Priit Piilmannile ning 17 protsenti Oliver Kruudale.

Estonian Air lendab viimast korda Tallinnast Tartusse 21. detsembril ja Tartust Tallinna 22. detsembril.

Tagasi üles