Teadupärast peavad nii konkurentsiamet kui ka tarbijakaitseorganisatsioonid jälgima elektrimüüjate pakutavaid hindu, et need ei ületaks hea tava kohaseks peetavat kümneprotsendilist kasumimäära.
Kuna segadust ja arusaamatusi on hindade kujunemisel üleliia, siis kuidas on tagatud, et börsil ei sõlmita vaid käputäie osalejate vahel juba algselt kartellikokkuleppeid?
Kahtlusi tekitab just see, et elektrimüüjate teenuste ja pakettide reklaamid trumpavad üksteist üle, kuid hinnad on elektri tootmise viisidest sõltumata kummaliselt sarnased, erinedes vaid tagasihoidliku sendi piires.
Just elektrituru avanemine ja börsile minek on aasta viimastel kuudel pannud Eesti rahvast pead murdma ning tundmatutele probleemidele lahendust otsides nõutult paigal tammuma.
Enamikule käib sellises segadustepuntras orienteerumine ning elektrimüüjate ja nende pakutavate pakettide seast õige ja kasuliku valimine üle mõistuse. Seda nii väike- kui suurtarbijatel, sest elekter on meie igapäevane ja esmane energia, milleta ei kujuta normaalset eluolu ette.
Valitsevas tohuvabohus kord pole nõuandjaid või siis on neid jällegi palju, aga keegi neist ei oska ennustada börsil kujunevat mõistlikku hinda.
Elektrimüüjad, kes oma üles-alla kõikuvaid pakkumisi pidevalt muudavad, sunnivad kiirustama, isehakanud analüütikud aga just vastupidi – nemad soovitavad pigem oodata konkurentsi kasvavat mõju ja mitte rutata.
Hinnatõus on tõemeeli suur. Algul oletati hinnatõusu, olenevalt nõudluse ja pakkumise vahekorrast, keskmiselt 50–60 protsenti, kuid viimased Eesti Energia paketi «Kindel» eripakkumised kahetariifse arvesti korral ulatuvad päevatariifina 70 ja öötariifina isegi üle 100 protsendi, mis kergitab kogu teenuse hinda üle kolmandiku.