Tarbus paneks õhtused bussid peatuma linnas

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbusi väikebussid.
Tarbusi väikebussid. Foto: Margus Ansu

Maaliinidel sõitev OÜ Tarbus sooviks panna osa õhtusi linna sisenevaid busse peatuma ka linnaliini bussipeatustes, et tihendada linna hõredat bussigraafikut ning suurendada võimalusi sõita ühissõidukitega.

Praegu on maakonna bussiliinidel süsteem, mille järgi peatuvad linnast väljuvad bussid kindlaks määratud peatustes nii sõitjate sisenemiseks kui väljumiseks. Nii näiteks võtab Elvasse sõitev buss inimesi peale ka Pauluse ja Riia ringi peatusest. Linna saabuvad bussid peatuvad neis aga ainult sõitjate väljumiseks.

Tarbusi juhi Valter Keisi sõnul puudutaks muudatus kaheksat õhtust bussi, kui linnaliinibusside liiklus on juba hõre. Näiteks viimane Sebe linnaliinibuss väljub Sõpruse puiesteelt kell 22.31, aga Räpina maanteelt sisse sõitev Võnnu–Tartu buss annaks võimaluse Annelinna tagant kesklinna sõita veel tund aega hiljem.

«Saaksime pakkuda inimestele lisavõimaluse sõita äärelinnast kesklinna maaliinibussiga. Kui väljumisvõimalus on teatud peatustes juba praegu, miks ei võiks inimene sealt ka peale tulla,» küsis Keis.

Pilet üks euro

Pöördumise saatis oktoobri lõpus linnale ka Tartu maavanem Reno Laidre ning palus ühtlasi abi bussiootekodadesse infosedeli paigaldamisel. Muudatus puudutaks Võru, Valga ja Räpina maanteelt ning Ilmatsalu teelt saabuvaid busse.

Maaliinibussiga sõit linnas maksaks olenemata pikkusest üks euro, mis on peatusevahe miinimumhind. Sama palju maksab sõit kuni 18 kilomeetri kaugusele Tartust. «Linnaliini bussipileti ega kuukaardiga sõita ei saaks, aga kui linnaliinibussi üldse ei tule, siis see oleks üks lisavõimalus,» ütles Keis.   

«Meie käest on seda võimalust küsitud ja kindlasti on inimesi, kes seda kasutaksid. Kui palju, on praegu raske öelda,» lausus Keis ning lisas, et linnast väljuvate busside puhul on linnaliini bussipeatustest pealeminek üsna sage. Kui linn muudatust toetab, võiksid bussid peatustest inimesi peale võtta juba detsembrist.

Linn toetab

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et nad on maavanema ettepanekut arutanud ning põhimõtteliselt ollakse sellega nõus. «Üldjoontes tundub ettepanek positiivne ja esmapilgul põhimõttelisi vastuolusid ei ole,» sõnas Tamm.

Õhtustel aegadel ei tohiks tekkida probleemi, et linnaliini- ja maaliinibussid ühel ajal peatustesse saabuvad ja ära ei mahu. «Meie hinnangul on see mõistlik ettepanek ja me pooldame seda,» lausus Tamm ning oli kindel, et selline süsteem ei tohiks mõjuda linnaliinide piletitulule. «See maht on kogumahust väga väike ja ei ole määrava kaaluga.»

Muudatusega seotud liinid

Võru maanteelt

• Liin 919 – Musta (20.25), Aianduse (20.27), Rahu (20.28), Kastani (20.30), Riiamäe (20.32) (E–P)

• Liin 912 – Musta (20.48), Aianduse (20.50), Rahu (20.52), Kastani (20.54), Riiamäe (20.56) (E–P)

• Liin 912 – Musta (22.08), Aianduse (22.10), Rahu (22.12), Kastani (22.14), Riiamäe (22.16) (E–P)

Valga maanteelt

• Liin 938 – Teaduspark (20.13), Riia ring (20.14), Kaare (20.15), Pauluse (20.17) (P)

• Liin 938 – Teaduspark (21.19), Riia ring (21.21), Kaare (21.24), Pauluse (21.25) (E–P)

• Liin 938 – Teaduspark (21.57), Riia ring (21.58), Kaare (22.02), Pauluse (22.04) (E–P)

Räpina maanteelt

• Liin 998 – Annemõisa (23.23), Sõpruse pst (23.25), Jõe (23.28) (E–P)

Ilmatsalu teelt

• Liin 949 – Ravila (21.49), Kaare (21.52), Pauluse (21.55) (E–L)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles