Tartu–Räpina–Värska maantee on nüüd Tartu ja Põvvatu vahel tublisti laiem ja kuni Luunjani on seal ka kondiauruga liikuvatel inimestel turvalisem liikuda.
Lõppes Räpina tee alguse ümberehitus
Ümberehituse käigus laiendati Tartu–Põvvatu lõigul sõiduteed kolme kilomeetri ulatuses, rajati kaks uut ringristmikku ning ehitati Tartust Põvvatu–Luunja maanteele viiv jalgratta- ja jalgtee.
«Ümberehitus oli väga oluline kahel põhjusel,» selgitas maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal. «Esiteks näitasid liiklusprognoosid selles piirkonnas suurt liikluse kasvu ja teiseks lõi ümberehitus lahenduse Tartu linna rajatava Idaringtee liitumiseks Räpina maanteega.»
Idaringtee ja Räpina maantee ühenduslüliks saab juudi kalmistu lähedale rajatud ringristmik. Teine ringristmik ehitati Lohkva teeotsa. Nende kahe ringi vahel on kaks sõidurada mõlemas suunas, mis on nüüd ka valgustatud.
Jalakäijate ja ratturite liiklusohutuse parandamiseks ehitati linnast väljuval suunal paremale kolme meetri laiune ning kolme kilomeetri pikkune jalgratta- ja jalgtee. Ülekäigukohad tehti ringristmike juurde ning Kaalukoja ja Ridaküla tee mahasõitude lähistele.
Kinnistute äärde, kus müratase võib lähiajal hakata ületama lubatud piirmäära, püstitati müra leevendav plankaed. Kahe meetri kõrgust plankaeda rajati ligi 800 meetrit.
Võrreldes algse projektiga tuli Lohkva ringristmikku vähendada, tuua ringristmiku lähistel jalgteed sõiduteele lähemale ja ühest sõidurajast loobuda.
Tartu–Põvvatu lõigu ümberehitus maksis 4,4 miljonit eurot, tööd tegi seal AS Lemminkäinen Eesti.