Hea uudis on see, et reisilaeva Pegasus kere on kontrollitud ja parandatud ning laev võib muretult veel viis aastat Emajõge mõõta. Tartu linn ei kavatse aga niisama jätta tõsiasja, et laev vinnati luba küsimata avalikku supelranda.
Keeld ei peatanud laeva remonti
Veelgi enam, pärast linnavalitsuse kategoorilist keeldu jätkub laeva remontimine Emajõe linnaujulas, mistõttu linnavalitsuse ametnikud nuputavad, mil viisil ja kui palju tuleks sellise omavoli eest hüvitist küsida.
Mäletatavasti on asjade kulg olnud seni alljärgnev. Septembri viimasel reedel vinnas laeva omanikfirma Tartu Sadam Pegasuse linnaujula randa. Järgmise töönädala algul teavitas sadamajuht Peeter Kukk tehtust linnavalitsust.
Lubamatu tegu
Linn leidis teo olevat lubamatu ning kohustas laeva hiljemalt 14. oktoobriks rannalt ära vedama ja keelas mis tahes remondi. Laev on ikka rannas.
Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et läinud reedel jõudis linnavalitsusse Tartu Sadama kiri, kus ettevõte palus laeva rannas hoidmiseks ajapikendust 25. oktoobrini, sest laeva uuesti vette laskmiseks on vaja pontoone. Paraku ei saa laeva kaldale tõmbamiseks pontoone rentinud firma anda neid uuesti kasutada varem kui 23. oktoobril.
Haak ütles, et liiatigi olla avastatud laeva kerest neli auku ja linn ei näinud mingit põhjust, miks peaks laeva päevapealt ära uputama.
Tartu Sadama juhataja Peeter Kukk ütles, et tõepoolest avastati laevakerest mõned väiksemad augud, mis on aga parandatud, kere on üle kontrollitud ja korras. Siiski on näha, et laeva remont ei ole lõppenud, kere veealuse osa värvimine jätkub.
Linnavalitsuse vanemjurist Helle Uusorg ütles, tuleva nädala istungil kujundab linnavalitsus seisukoha, kui palju tuleks Tartu Sadamal maksta hüvitist laeva omavolilise randa vinnamise eest ja keelust hoolimata remontimise eest.
«Hinnakirja meil sellisteks olukordadeks ei ole, see on enneolematu,» märkis Uusorg. «Omandit, ka linna omandit, tuleb kaitsta.»
Võimalik kahjutasu
Hüvitisele lisaks kavatseb linn nõuda ranna võimaliku kahjustamise korral kahjutasu.
Uusorg ütles, et linn ei saa kuidagi reageerimata jätta, sest mine tea, mida järgmiseks rannale veetakse. Juhtunut nimetas ta seda kummalisemaks, et Tartu Sadam ei ole uus ettevõte, kontakte Tartu linnaametnikega on olnud enne ja on küllap ka edaspidi.