Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tähe tänava uus liikluskord tekitab eriarvamusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Linn muutis kevadel Tähe tänava kogu pikkuses kahesuunaliseks ning piiras parkimist Pargi ja Õnne tänava vahel. Pargi tänava pool mahuvad sõidukid üksteisest küll ilusti mööda, kuid Õnne tänava juures muutub tee väga kitsaks.
Linn muutis kevadel Tähe tänava kogu pikkuses kahesuunaliseks ning piiras parkimist Pargi ja Õnne tänava vahel. Pargi tänava pool mahuvad sõidukid üksteisest küll ilusti mööda, kuid Õnne tänava juures muutub tee väga kitsaks. Foto: Margus Ansu

Aastakümneid ühesuunaline olnud, kuid tänavu maikuus kahesuunaliseks muudetud Tähe tänava lõik tekitab Karlova elanike hulgas eriarvamusi, sest kuigi autojuhtide tee muutus sirgemaks, on uus liikluskord lisanud ka probleeme.

Kolmkümmend viis aastat Karlovas elanud Andres Sarv ütleb linnavalitsusele saadetud kirjas, et pole nende aastate jooksul näinud ühtegi nii läbimõtlematut liiklusmuudatust. Kõige suuremaks probleemiks on Sarve kinnitusel kujunenud sõidukite möödumine üksteisest, sest Õnne ja Eha tänava vahele jääv Tähe tänava lõik on väga kitsas.

«Linnaliinibussidel on suuri raskusi sealt möödumisega ja tekib olukordi, kus bussijuht on sunnitud vastutuleva sõidukiga pusklema,» märkis Sarv. «See on nii halenaljakas situatsioon ja näen seda iga päev.»

Olukorra teeb keeruliseks see, et üks tänavaserv on autosid pidevalt täis pargitud, ehkki päeval on seal kahetunnine parkimispiirang. «Ma ei tea, kuidas seda kahte tundi küll kontrollitakse, aga mõned autod seisavad seal isegi kolm-neli päeva järjest,» sõnas Sarv ning küsis, mis saab tänavalõigul lumisel ajal.

Ka peaks sellel lõigul olema Sarve arvates vähemalt üks märgistatud ülekäigurada, sest praegu jääb Margaretha villa ja Sõbra tänava juures ülekäikude vahele pikk sebrata ala.

«Kahe koha vahel, kus laps saaks turvaliselt üle tänava minna, on pea kilomeeter. See on ju naljanumber,» lausus Sarv ning kinnitas, et nüüdse olukorraga pole rahul autojuhid ega jalakäijad. «Räägi kellega tahes, kõik on rahulolematud.»

Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak polnud aga Sarve kriitikaga nõus. «Ei ole see olukord nii hull ja kui Sebest peaks tulema signaal, et bussid ei pääse läbi, siis piirame parkimist veelgi,» ütles Haak.

Lõigu kahesuunaliseks muutmise soove saabus Haagi sõnul linnale juba mitu aastat ning pärast pikka kaalumist otsustas liiklusnõukogu korda muuta. «Otsus tehti juba möödunud aastal, aga enne talve ei hakanud me seda tegema,» lausus Haak ning tunnistas, et võibolla tuleb talvel kord tõesti uuesti üle vaadata. «Aga ilmaoludest olenevalt tehtud muudatused pole erandlikud nähud.»

Haagi sõnul vastab tänava laius normidele ning niisuguseid kohti on linnas teisigi. «Ma ei ütle, et muudatus oli sada protsenti põhjendatud, aga et me peaksime selle kirja põhjal nüüd kiiresti tagasi muutma, seda mitte,» kinnitas Haak ning lisas, et ka uue sebra vajadus pole alati põhjendatud.

«Sebrade teema on tugevalt üle paisutatud ja maanteeameti kampaaniad on teinud karuteene. Et kui sebrat pole, siis üle tee ei saa? Tartus on üle 470 sebra. Lausa igale ristmikule tahetakse sebrat, aga liikluseeskiri ütleb, et liikluse kulgemise suunas võib alati üle tee minna. Küsimus on selles, et inimene tahab eesõigust saada, aga kas igal pool on vaja jalakäijale eesõigust,» selgitas Haak, kelle sõnul arutab järgmisel nädalal sebrade teemat ka volikogu linnamajanduskomisjon.

Tagasi üles