Jetid kihutasid läbi sõudevõistluse

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Maavanema kehtestatud liikluskeelust hoolimata möödunud laupäeval Emajõel kihutanud jetimehed pritsisid märjaks rahvus­vahelisele kaheksapaatide sõudevõistlusele saabunud sportlased ning segasid võistluse korraldamist.

«No neid oli ikka paras ports,» ütles Tartu sõude- ja aerutamisklubi SAK tegevjuht ja treener Jaan Vaiksaar ning pakkus, et kokku võis ootamatult võistlusalasse kihutanud jette olla paarikümne ringis.

«Ma sain neil enne starti sabast kinni, selgitasin olukorda ning mingi aeg nad isegi ootasid kaldal ja lasid paate mööda. Aga siis millalgi olid pannud sellise lainetusega minema, et mõnel võistkonnal oli pool paati vett täis,» kirjeldas Vaiksaar toimunut.

Jetimehed rikkusid oma sõiduga ka Tartu maavanema korraldust, millega oli 13. oktoobril kella üheteistkümnest kuueni Emajõel veesõidukitega liiklemine Kroonuaia sillast kuus kilomeetrit ülesvoolu keelatud.

Sõitjad olid purjus

Ohtlikust sõidustiilist veelgi suuremaks probleemiks pidas Vaiksaar aga seda, et nii mõnedki jettidel kihutanud mehed olid ilmselgelt purjus. «Üks mees oli juba sellises masenduses, et ta lihtsalt ei püsinud jeti peal püsti ning ei saanud seda käima,» sõnas Vaiksaar.

Tartu sõudeklubi juhi sõnu kinnitas ka Viljandist võistlusele saabunud sõudetreener Raimo Pull, kes püüdis Jänese matkaraja alguses korraks kaldale tulnud jetimehi manitseda.

«Nad napsutasid Jäger­meist­riga ning paaril mehel olid silmad juba täitsa klaasistunud. Ja mingil hetkel otsustasid, et lähevad ikkagi ülesvoolu edasi. Ütlesin veel, et kui lähete, minge vaikselt, aga kui ma pärast paatides neid märgi roolimehi nägin, ega nad vaikselt ikka sõitnud,» rääkis Pull ning hindas olukorda üsna ohtlikuks.

«Kui oled ikka liitrite kaupa omale Jägermeistrit sisse joonud ja kaheksapaat tuleb vastu, siis kes vastutab, kui midagi läheb valesti,» küsis treener ning nimetas jetisõitjate käitumist sigatsemiseks. «Sõidaks nad siis otse, aga nad teevad ju oma sõõrikuid ja ajavad laine üles.»

Üks kadus ära

Jetimeeste jutust jäi sõudetreenerile mulje, et neil käis hooaja lõpuüritus, mis oli alanud Peipsilt ning pidi lõppema Kärevere silla juures.

Ürituse kohta võis leida märke ka MTÜ Tartu Spordiklubi Jetsport kodulehe kalendrist, kus oli kirjas: «Sügisene jetimatk! Algusega Laaksaare sadamast.»  

Kuna mehed olid ohtlikult purjus, helistas Pull ka politseisse. «Ma ei tahtnud kellelegi kätte maksta, pigem ohutuse pärast,» sõnas ta. Korrakaitsjatele tehtud kõne peale politseipatrull siiski välja ei sõitnud.

Küll aga alustati päästeoperatsiooni seitsme paiku õhtul, kui jetimehed avastasid, et üks seltskonnast on kadunud, ning helistasid ise politseisse.

«Kõigepealt kammis päästjate paat läbi kogu ala Kärevere sillast Tartuni. Kell 19.50 telliti ka helikopter ning kell kaheksa tuli politsei operatiivjuhi korraldus lasta ka politsei päästepaat vette,» kirjeldas laupäevaõhtusi sündmusi politsei pressiesindaja Kerly Peitel.

Aina suuremaks paisunud päästeoperatsioon sai aga enne kümmet ootamatu lõpu, kui selgus, et otsitav inimene on täie tervise juures ning asub kusagil Tartu kesklinnas.

Pole teinud ega näinud

Tartu spordiklubi Jetsport juhatuse liige Marek Abras väitis Tartu Postimehele, et tema klubi pole seda sõitu organiseerinud. «Osalesin seal ka ise, aga see oli tavaline sõit, mitte mingi hooaja lõpetamine,» sõnas Abras ning väitis, et sõudjaid ei segatud.

«Seda küll polnud. Me olime ilusti kalda peal, ootasime, kui paadid ära läksid, ja läksime vaikselt edasi,» lausus Abras ega tunnistanud ka alkoholi pruukimist. «Selle koha pealt ei oska ma midagi öelda. Mina otseselt ei tarbinud ja ei näinud ka.»

Miks aga keelatud ajal üldse suur jetisõit korraldati, ei osanud Marek Abras kommenteerida. «Selliseid asju me ei jälgi. Me teame, et ei tohi sõita Võrtsjärvest Kärevereni, aga seda keeldu me ei teadnud,» ütles jetimees ning oli hoopis võistluse korraldajate peale pahane, kuna nad polnud sõudeala ära piiranud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles