Vastastikku arstide üleostmine ja dubleerivate teenuste osutamine arstiabi kättesaadavust ei paranda, vaid lisab veelgi palgafondi ja aparatuuri soetamise kulusid. Need aga on teatavasti püsikulud ja patsiendile arstiabi kättesaadavust ei paranda, pigem halvendavad.
See nn võidurelvastumine ei ole kasvatanud meditsiinitöötajate hulka ega andnud rahalist kokkuhoidu, vaid on hoopis tekitanud olukorra, kus pea iga kolmas Tallinna keskhaiglate patsient peab arstile pääsemiseks kulud ise katma.
Kellel see pole võimalik, jääb paraku arsti ukse taha või pöördub erakorralise meditsiini osakonna arstide poole – sageli liiga hilja, mis toob kaasa töövõimetuspensionäride arvu jätkuva kasvu.
Soodusravimite kättesaadavuse parandamine nii hinda alandades kui ka raviminimekirja laiendades on ülioluline, see on samuti kinni praegust tervishoidu rahastava süsteemi võimaluste taga.
Olen nõus nendega, kes on süsteemi sees raha ümbertõstmist nimetanud surnud ringiks, mis teadagi pikaajalist lahendust probleemidele ei too.
Madalate maksudega õhukene riik pikalt ei toimi. Ümbertõstmine ühest taskust teise ei lahenda probleeme tervikuna, tekitab vaid «tuuletõmbust».
21 aastat tagasi kehtestati ravikindlustuse maksu suuruseks 13 protsenti töötaja palgafondilt. Töötajaid-maksumaksjaid oli siis 900 000. Praegu on neid kolmandiku võrra vähem, umbes 600 000. Haigekassas kindlustatuid on aga kaks korda enam ehk 1,2 miljonit inimest.
Töötajate palgamaksust peab jaguma arstiabi saamiseks, haiglate ülalpidamiseks, aparatuuri ostuks, meditsiinitöötajate palkadeks jms. Juba pikki aastaid kogeme, et tegelikult ei jätku. Ehkki endise 115 haigla asemel on neid nüüd 19.