Kliinikumi tuuakse lilli ja laekub kaebusi

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1. oktoober 2012 algas tollane tervishoiutöötajate streik.
1. oktoober 2012 algas tollane tervishoiutöötajate streik. Foto: Sille Annuk

Tartu Ülikooli Kliinikumi juhatuse liige Mart Einasto ütleb, et teine streiginädal on toonud neile mitmekesise vastukaja: registratuuritöötajaile kingitud lilledest patsientide kaebusteni välja.
 

Kõik inimesed, keda streik puudutab, jagunevadki kahte lehte – ühel pool on need, kelle häda ei ole väga suur või kes hoolimata streigist on abi saanud, ning teisel pool need, kes on sattunud ooterežiimile.

Asi, mida kliinikumis Mart Einasto sõnul kunagi varem juhtunud ei ole, on see, et registratuuritöötajaile tuuakse lilli.

Kuigi polikliiniku registratuur on inimestest praegu kaunikesti tühi, leidub ometi iga päev mõni inimene, kes tuleb solidaarsust näitama ja toob sinna mõne õie, kuna ta ei ole osanud neid mujale viia.

Hoopis teine meeleolu valitseb Einasto sõnul aga etteregistreerimiskeskuses, kus töötavad inimesed, kes vastavad terve päev telefonikõnedele.

«Meie keskjaam näitab, et neid kõnesid on seal umbes kolm korda rohkem kui tavaliselt ja kui me vastu võtta suudame,» ütles Einasto. «See tähendab, et inimesed on ärevuses, küsivad igasuguseid asju ning paraku kõikidele küsimustele head vastust ei ole. Paratamatult saame uue aja panna sinna, kuhu järjekord lubab, aga järjekord paisub nagu pärmi peal.»

Ka tunnistas Mart Einasto, et nad on saanud kolm kaebust, mis on otseselt ajendatud streigist. Need puudutavad ambulatoorseid vastuvõtte ja seisnevad selles: te ju lubasite teavitada, aga ei teinud seda ning nüüd ma tulin ilmaasjata ...

Paremagi tahtmise korral ei õnnestu õdedel ja arstidel kõiki patsiente kätte saada. Ka ei saa inimesed ise alati telefonile vastata ega taipa võõrale numbrile tingimata tagasi helistada.

«Me palume muidugi nende käest vabandust,» lausus Einasto. «Streik ei ole kellelegi meeldiv, ka arstidele mitte.»

Aga kui kellelegi on tundunud, et tema tervislik seisukord vajab siiski kiiret konsultatsiooni, ja ta on kohale tulnud, on ta abi saanud. «Tean, et arstid püüavad iga raskemaks kujunenud situatsiooni lahendada eelkõige patsiendile meelepäraselt,» lausus Einasto.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles