/nginx/o/2008/02/26/21949t1h7210.jpg)
Üllatus, üllatus: igal alal kulusid kokku tõmbav valitsus annab tänavu kuuele maakonnale, nende hulgas ka Tartumaale, õhu- ja veetranspordi toetusteks rohkem raha kui mullu.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas käskkirja, millega eraldas sel aastal kuuele maavalitsusele õhu- ja veetranspordi sihtotstarbeliseks toetuseks kokku 47 miljonit krooni. Seda on ligi neli miljonit krooni enam kui eelmisel aastal.
Tartu maavalitsus saab Piirissaare ja Laaksaare vahel uue praamiga inimesi vedavale firmale tänavu toetust maksta eelmise aasta 1,3 miljoni krooni asemel 2,2 miljonit krooni.
«Tõus on märgatav,» rõõmustas Tartu maavanem Esta Tamm. Kuid ta lisas, et uuele praamile vedaja leidmiseks korraldatud riigihankel küsisid kolm laevnikukandidaati siiski rohkem kui 2,2 miljonit krooni. «Laseme varsti neil firmadel uue hinnapakkumise teha,» ütles Tamm.
Kuigi toetus on mullusest tublisti suurem, tuleb Laaksaare–Piirissaare liinil rahvast sõidutama hakkaval firmal teha varasemast suuremaid kulutusi. Riik ehitas Laaksaarde korraliku sadama ja teeb sellise ka Piirissaarde ning see tähendab, et vedajal tuleb hakata maksma sadamatasu. Ka tuleb vedajal uus praam kindlustada.
Missugune firma Piirissaare inimesi ning nende külalisi väikesaare ja mandri vahet vedama hakkab, pole veel teada.
Mullu sügisel korraldatud laevniku leidmise riigihankel pakkumise teinud OÜ Väinamere Liinid pöördus esmalt kohtusse ja siis riigihangete ametisse, sest ettevõtte juhtide arvates on kaks teist pakkujat, AS Tartu Sadam ja AS Kihnu Veeteed, ettevõtja Rein Kilgi kaudu seotud firmad.
Kohus asja arutada ei võtnud, riigihangete ameti hinnangul on Tartu maavalitsus hanget korraldades kõik õigesti teinud. «Loodame, et saame nüüd asjaga edasi minna,» ütles Esta Tamm. «Kui uus praam valmis saab, peab ju olema keegi, kes sellega sõidab. Oleks väga näotu, kui see asi vaidlustesse takerdub.»