Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Gümnaasium tutvustab koostöös ülikooliga kultuurisuunda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Margus Ansu

Tamme gümnaasiumis tehti novembri lõpus algust kultuurisuuna tutvustuskursusega, mille käigus õpetavad 10. klassi noori Tartu ülikooli humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna õppejõud.

Tamme gümnaasium, mis on olnud ennekõike tuntud kui loodus- ja reaalsuunaga kool, lisas loodus-, meditsiini-, tehnoloogia- ja infotehnoloogiasuunale tänavu sügisel kultuurisuuna. Selle väljaarendamisel abi saamiseks ja kultuurisuuna tutvustuskursuse loomiseks pöördus kool Tartu ülikooli poole.

TÜ humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna koordineerija Lea Kivi sõnul on koostöö gümnaasiumiga hea võimalus näidata, milliseid õppimisvõimalusi Tartu ülikool pakub.

«Kõige olulisem on näidata õpilastele, millise sisuga on kõik meie valdkonnaga seotud majad täidetud ning leida nii meie erialadele uusi ja motiveeritud tudengeid,» sõnas Kivi.

Kursuse esimene kokkusaamine oli 29. novembril Tartu ülikooli humanitaarteaduste ja kunstide valdkonnas, kus õpilasi tervitas õppeprodekaan professor Anneli Saro, kes rääkis noortele humanitaarteaduste olulisusest. Kohtumisele järgnes ringkäik instituutides.

Sissejuhatavale kokkusaamisele järgneb igal nädalal üks pärastlõuna, kus Tartu ülikooli õppejõud tutvustavad kultuurisuuna 10. klassi noortele oma eriala. Enamik tunde tehakse Tamme gümnaasiumis, kuid mõned õppejõud viivad õpilased ka koolimajast välja.

Nii tutvuvad noored pärimusliku ajaloo ja suguvõsa uurimisega uues rahvusarhiivi hoones ning rahvameditsiini ja loitsudega Eesti kirjandusmuuseumi majas. Tund huvitavast arheoloogiast leiab aset arheoloogialaboris. Etnoloogiat, antropoloogiat ja kultuuriteadusi tutvustavas tunnis teevad õpilased Tartu kesklinnas vaatlusi ning analüüsivad neid hiljem õppejõuga.

Kursusel kuulevad noored nii keeletehnoloogilistest rakendustest kui ka kultuurilistest ja usulistest erinevustest, rahvausundi ja argikultuuri seostest ning semiootilise kultuurianalüüsi alustest.

Tagasi üles