Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Linn arvutab veel kord üle Tähtvere silla vajalikkuse

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Tähtvere spordiparki lõikaks kavandava silla koridor umbes Lauri ringi tõusul oleva künka kohalt, edasi kulgeks see rulliringi ja randa viiva allee vahelt ning suunduks seejärel üle Supilinna tiigi vabaujulapoolse osa. | FOTO: Sille Annuk

Tähtvere sild on üks uue üldplaneeringu suurematest valupunktidest Raja 31a kinnistule kortermajade rajamise ning Ihaste tee 18 krundi loodusväärtuste säilimise küsimuse kõrval.

FOTO: Graafika: TPM

Ligemale kaks tuhat inimest petitsioon.ee keskkonnas ja ka muul viisil on selgel sõnal väljendanud vastuseisu Tähtvere silla rajamisele, mis tooks magistraaltänava müra ja õhusaaste kahe Emajõe ranna vahele ning Tähtvere spordiradade äärde.

«Meile on selge, et väga paljud inimesed on selle silla vastu, isegi mitte silla vastu, aga ehitise vastu, mis konkureerib ülelinnaliselt tähtsa puhkealaga. See on selge,» ütles Tartu üldplaneeringu- ja arenguteenistuse juhataja Indrek Ranniku eile.

Tema sõnul on edasised sammud eeldatavasti, et teemat arutatakse linnavalitsuse istungil, arvatavasti ülejärgmisel nädalal, ning ka 30. juunil avalikul arutelul. «Me ei ole kaugeltki seda meelt, et me kiirustades kujundame seisukoha ja jäämegi vapralt selle juurde, pigem on siin mõtlemise koht,» lausus ta.

Üks Tähtvere silla vastaseid ja olude sunnil selle teema eestkõnelejaks tõusnud Tiia Kõnnussaar ütles, et tema arusaamise järgi kohe seda silda ehitama ei hakata, aga seda ei ole paraku ka lõplikult plaanidest välja võetud.

«Meie eesmärk oleks see, et see kui ebamõistlik linnaplaneerimise lahendus võetaks tulevikuplaanidest välja. Oleme kavandanud kirjutada linnale ühise kirja selle seltskonnaga, kes petitsiooni algatas, ja teada anda meie petitsiooni tulemustest,» rääkis ta. Petitsiooni keskkonnas kogunes silla vastu hääli 1923.

Uued analüüsid

Linnapea Urmas Klaas nentis, et inimestes on Tähtvere silla teema palju ärevust tekitanud ning ta sooviks pingeid ja hirme maha võtta.

«Esiteks, üldplaneering on visioon, see ei ole projekt, mida kohe hakatakse täide viima,» ütles Klaas. «Planeering on selleks, et selgusele saada rajatiste vajalikkuses. Selle silla vajalikkus on olnud tõestatud alates nõukogude aja generaalplaanidest. Ka linnavalitsuses käivad vajalikkuse üle suured vaidlused. Linna inseneriteenistusele on antud ülesanne veel kord silla vajalikkus läbi arvutada.»

Ranniku ütles, et vaja on teha lisaliiklusuuring rõhuga sellele, mis saab siis, kui Tähtvere silda ei kavanda ja tuleb ainult Tiksoja sild, idaringtee ulatub Kõrvekülani välja ja suur Tartu välisring sulgub.

Vaja on analüüsida, mis saab Tähtvere sillata Jakobi mäest ja Laiast tänavast, millel on praegugi suur liikluskoormus.

«Kas Tiksoja silla tulek leevendab kesklinna liiklust piisaval määral või on vaja kauges tulevikus ka Tähtvere silda,» selgitas Ranniku.

Arvatavasti valmib liiklus­uuring suve jooksul, septembriks on tulemused avalikud ja siis saab põhjapanevamaid seisukohti võtta.

«See sild on olnud aastaid transpordiskeemis ja sel on olnud oma põhjendus, aga liiklusskeemis on olnud ka muid muutusi, samuti on liiklus ja liiklejate eelistused muutunud. Me ei saa hoida jäigalt kunagisest otsusest kinni,» lausus Ranniku. «Samas on linn tiheasustusala ja paratamatult erinevad funktsioonid konkureerivad, praegusel juhul puhkamine ja liikluse hajutamine.»

Kindel järjekord

Üks praegu kõne alla tulla võiv lahendus on Ranniku sõnul selline: reserveerida Tähtvere silla rajamise võimaldamiseks tänavakoridoris maad, kehtestada seal ehituskeeld, aga planeeringu seletuskirjas sõnastada selgelt, et ehitada ei või enne Tiks­oja silla valmimist. Selle valmimise järel analüüsitakse veel kord Tähtvere silla vajalikkust.

«Seletuskirjas sätestatakse, millisel juhul kerkib uuesti üles selle silla ehituse kaalumine, seletuskiri on joonisega üks tervik,» ütles Ranniku.

Muidugi on võimalik, et uue liiklusuuringuga tõdetakse, et Tähtvere silda polegi vaja.

Sillavastased on siiski mures: linnaelanike varsti juba aastakümneid korduvaid proteste ei võeta arvesse ja ei ole ühtegi head põhjendust, miks sild peaks just täpselt sealt minema.

Küll aga on väga palju vastuväiteid. «Kesklinna liiklust hajutada läbi loodus- ja puhkekeskkonna ei ole minu arvates hea mõte,» ütles Kõnnussaar. «Tekib müra ja õhusaaste. Mis puhkealast me räägime, kui seal on autoliiklus ja käivad ka raskeveokid. See tähendab, et üks väga haruldane koht Tartu linnas, võimalus olla keset loodust linna sees, kaob ära.»

Tagasi üles