• «Tartu 2030» on linnajuhtimise strateegiline alusdokument – tartlastega jagatud visioon ja tegevusjuhis – kõigile Tartu heast käekäigust hoolijatele, et teha õigeid asju, õiges järjekorras ja õigel ajal.
Väljavõtteid arengustrateegiast
• Lõuna-Eesti ja Liivimaa regionaalkeskusena on Tartul arvestatav intellektuaalne, majanduslik ja kultuuriline potentsiaal, mis tuleb pöörata piirkonna arengu kasuks üleilmastuvas maailmas.
• Tartu dünaamilisus põhineb ennekõike tugeval rahvusvahelisel akadeemilisel mainel, tema siseriiklikul rollil haridus-, teadus- ja meditsiinikeskusena ning rahvuskultuuri kandjana.
• Ettevõtjate arv on Tartus pidevalt kasvanud, kuid ettevõtete arvu poolest elaniku kohta on Tartu Eesti keskmine.
• Statistikaameti prognoosi kohaselt jääb tartlaste arv saja tuhande piirimaile ka järgnevaks kahekümneks aastaks.
• Olukorras, kus enam kui kolmandik Tartu töökohtadest on seotud keskvõimu ja omavalitsuse rahastamisega, on avaliku sektori investeeringupoliitikal oluline mõju linnaelanike tööhõivele ja sissetulekutele.
• Tartu puhul on oluline soosida kesklinnas elanike arvu kasvu, väikeettevõtluse laienemist ja linnaruumi aktiivset kasutamist sündmuste korraldamiseks eri sihtrühmadele.
• Kiire raudteeühendus Tallinna ja Riia, aga ka Venemaa suunal, samuti rahvusvaheline lennuühendus Ülenurmelt on eeldused kõrghariduse, ettevõtluse, konverentsi- ja teadusturismi rahvusvahelistumiseks.
Eesmärke:
• Haridus- ja teadustöötajatele Euroopa tasemel konkurentsivõimelise motivatsiooni- ja palgasüsteemi loomine.
• Vajaduspõhine lapsehoiuteenuste ja lasteaiakohtade tagamine. Tartus õppiva ja töötava rahvusvahelise kogukonna lastele õppimisvõimaluste loomine igas kooliastmes.
• Ülikoolilinna vääriliste raamatukogude väljaarendamine ja mäluasutuste teadustegevuse võimestamine.
• Soodsate akadeemiliste tingimuste loomine kõrgetasemeliseks Eesti-alaseks uurimistegevuseks ja avaldamiseks eesti keeles.
• Tartu linnapiirkonnapõhine (koostöös naaberomavalitsustega) arengu ja planeerimistegevuse koordineerimine. Valglinnastumise ohjamine läbi eluaseme-, haridus- ja ühistranspordipoliitika.
• Rohevõrgustiku säilitamine, linnakeskkonna inimsõbralikkuse suurendamine (mänguväljakud, lemmikloomadega jalutamise kohad, piknikualad, sportimisvõimalused jms) ja linnaruumi rikastavate avalikus kasutuses olevate alade arendamine (Toomemägi, Tähtvere puhkepark, laululava, Anne kanali piirkond jms).
• Transporditaristu kvaliteedi tagamiseks minnakse üle normatiivsele tänavate ja kõnniteede teekatte uuendamisele.
• Transpordiühenduste arendamine: Tartu-Tallinna maantee rekonstrueerimine, Tallinna-Tartu-Riia kiirraudteeühenduse loomine, rahvusvahelise regulaarse lennuliikluse arendamine Ülenurmelt ning regulaarse laevaliikluse loomine Venemaale.
• Linnasiseste põhitänavate, sildade ja ristmike, kergliiklus- ja kõnniteede väljaehitamine (rajatud on Ropka sild ja Marja tänava kergliiklussild jne).
• Kaasava linnajuhtimise ja eelarve rakenduste laiendamine, linnaelanike osaluse ja avaliku sektori institutsionaalse võimekuse suurendamine linnaelu küsimuste üle otsustamisel.
• Tervishoiu, eeskätt õendusabi ja perearstiabi jätkuv linnapoolne kaasfinantseerimine ning esmatasandi tervisekeskuste arendamine.
• Avalike hoonete ja rajatiste muutmine puuetega inimestele ligipääsetavaks.
• Kultuuri- ja sporditöötajatele konkurentsivõimelise palgasüsteemi loomine.
• Võimaluste loomine kaasaegse kunsti esitlemiseks avalikus ruumis.
Vaata lähemalt Tartu linna kodulehelt www.tartu.ee.