Tartlase looming levib õllega üle ilma

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inglise õllefirma Celt Experience’i uusi õllepudeleid kaunistavad Siret Rootsi kujundatud mustritega nimesildid.
Inglise õllefirma Celt Experience’i uusi õllepudeleid kaunistavad Siret Rootsi kujundatud mustritega nimesildid. Foto: Celt Experience

Walesis tegutsev Inglise õlletootja Celt Experience avastas internetist tartlase Siret Rootsi (34) loomingu ning tellis seejärel kunstnikult kogu oma uuele toodangule keldi mütoloogiast inspireeritud kujunduse.

«Sain meili, kus öeldi, et neile meeldib minu joonistamise stiil, ning sooviti, et ma teeks neile mõned tööd,» meenutas Roots selle aasta kevadist märtsipäeva. «Kuna mul oli sel hetkel jah-periood, siis vastasin, et OK, teeme proovi.»

Kolmteist aastat tagasi Tartu kunstikooli lõpetanud Rootsile ei olnud õlletootja pakkumine üllatav, küll aga oli see enda proovilepanek. «Ma ei arvanud, et peaksin sellega kindlasti hakkama saama, aga olin valmis proovima. Midagi kaotada ju polnud. Kõige suurem risk tundus see, et teen suure hulga tööd ja tasu ei näegi,» arutles Roots.

Otepääl sündinud, kuid viimased kuusteist aastat Tartus elanud Roots on tegelenud joonistamisega enda sõnul sellest hetkest peale, kui end mäletab. Seetõttu oli ka Tartu kunstikooli minek üsna loomulik samm.

«Otepääl polnud ju midagi teha. Koolis oli küll kunstiring ja väga inspireeriv õpetaja, aga ikkagi jäi see kõik väga kitsaks. Oli ainult kool ja koolidisko. Tartu tundus selle kõrval nagu terve maailm. Nii palju koole ja inimesi, kes kuulasid erinevat muusikat,» meenutas Roots oma lapsepõlve.

Kunst ja käsitöö

Praeguseks on Roots korraldanud üle paarikümne isikunäituse. Peamiselt maalid ja graafika, kuid viimasel ajal on ta üha rohkem hakanud meisterdama ehteid.

«Aga ma ei nimeta ennast kindlasti ehtekunstnikuks. Pigem on see hobi. Ükskord sõbranna tuli külla ja võttis pärlid kaasa. Siis nakatusin sellesse. Nüüd võib juba öelda, et olen isegi oma stiilini välja jõudnud,» rääkis Roots oma käsitsi valmistatud ehetest, mida ta müüb veebipoes.

Igapäevaselt töötab aga tuntud bluusikitarristi Andres Rootsi abikaasa kirjandusmuuseumis.

«Seal on mul puhtalt tehniline töö. Näiteks fotode trükiettevalmistus, retušeerimine,» lausus kunstnik ning tunnistas, et folkloor teda tõmbab.

«Minu esimene kunstiõpetaja rääkis ka väga huvitavalt meie mütoloogiast ja armastas kasutada igasugu sümboleid. Sealt see pisik alguse saigi,» lausus Roots. Ka õllefirma soovis, et siltidele kantavad mustrid peaks olema inspireeritud keldi mütoloogiast.

«Neil on konkreetsed õllesordid, mille nimetused tulenevad mõnest mütoloogilisest tegelasest või kohast. Näiteks Brigid Fire, kus pidi olema kindel tuleelement,» kirjeldas Roots õllesiltide sündi. «Mõnel puhul aga anti nii vabad käed, et ma ei osanud algul midagi teha. Palju lihtsam on ju joonistada siis, kui sulle on täpselt ette öeldud.»  

Esialgu pakkus firma, et Roots võiks teha kümme kujundust, lõpuks aga tuli neid viisteist. Mõnega oli firma kohe rahul, mõnda tegi kunstnik mitu korda ümber. Viimased tööd saatis Roots Inglismaale alles septembris.

Celt Experience'i pruulimeister Tom Newman ütles, et Roots valiti välja kümnete kunstnike hulgast. «Otsisime õiget kandidaati kunstifoorumitest üle maailma. Soovisime leida kunstnikku, kelle tööd oleks seotud spirituaalsete ja mütoloogiliste tunnetega. Ta oli parim,» vastas Newman Tartu Postimehe küsimustele.

Newmani sõnul sobis Rootsi stiil ideaalselt tema õllefirma olemusega ning Rootsi töödega on nad väga rahul. «Ta on nüüd meie põhiline kujundaja. Tema tööd ühtivad meie kontseptsiooniga,» lausus Newman.

Celt Experience toodab umbes 15 000 liitrit õlut nädalas ning ekspordib seda rohkem kui kahekümnesse riiki üle maailma. Eestisse jõuab Celt Experience'i õlu osaühingu Una Cerveza kaudu, mille omanik on Priit Järve.

Varsti Eestis

Järve sõnul võib öelda, et Roots on kujundanud mitte ainult ühe õlleseeria sildid, vaid firma kogu visuaalse identiteedi. «Kõik nende igapäevases sortimendis olevad õlled ehk kogu põhitoodangu identiteet on nüüd eesti kunstniku tehtud,» lausus Järve, kes avastas õllefirma umbes poolteist aastat tagasi.

«See oli kindlasti üks õnnelik ja hea juhus, et need kaks teineteist leidsid. Kunstnikule peaks see olema ikka väga suur asi,» lisas Järve. Uue kujundusega õlled peaks tema sõnul jõudma Eestisse novembris ning on saadaval õllebaarides ja väiksemates õllepoodides.

Mis tunne võiks aga olla enda kujundatud õllesildiga pudelist inglise õlut juua, ei osanud Roots veel öelda. «Ei tea. Pole proovinud. Olen selles mõttes praktiline inimene. Vaatan rohkem maitset kui kujundust,» muigas Roots.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles