Tartu Pargi tänava remont võib venida kuid

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veevärgi alustatud torutööd tõid päevakorrale Pargi tänava täieliku uuendamise, sest pelgalt ära vajunud katendi tagasi ladumise eest 60 000 eurot maksta tundus linnale raiskamisena. Projekti ümber käinud vaidlused on tööle piduri tõmmanud.
Veevärgi alustatud torutööd tõid päevakorrale Pargi tänava täieliku uuendamise, sest pelgalt ära vajunud katendi tagasi ladumise eest 60 000 eurot maksta tundus linnale raiskamisena. Projekti ümber käinud vaidlused on tööle piduri tõmmanud. Foto: Margus Ansu

Projekt pole ikka valmis, raha ka ei ole. Üksnes vanajumal teab, kas Pargi tänava remont saab sellel aastal lõpetatud, tõdes vastutav linnaametnik asjade seisu tutvustades. Projekt saab viimast lihvi, volikogu hakkab arutama lisaraha andmist, aga talv on ukse ees.

Ametnike laual on nüüdseks juba üheksas projekti versioon, see ei ole lõplikult kinnitatud, aga ei ole ka enam palju probleeme, ja jõuliselt oma seisukohti kaitsnud Karlova selts on selle lahendusega üldjoontes päri, võttis hetkeseisu kokku Tartu teede- ja liikluskorraldusteenistuse juht Urmas Mets.

Tartu veevärgi torutöödest tõukunud teeremondi kaheks teravaks küsimuseks tõusis Karlova seltsi jaoks parkimine sel uuendataval tänavalõigul ja rattateede paiknemine.

Parkimine tänava servas

Praeguseks on Metsa sõnul kokku lepitud, et Pargi tänava Karlova pargi poolsesse serva tuleb parkimiskohti umbes 40 autole. Ehk siis Tähe tänavalt vaadates paremat kätt. Parkimine on lubatud pea kogu tänava pikkuselt.

Kokku on lepitud ka selles, et rattatee tuleb tänava teise serva. Seejuures on tänaval kasutusel erinevaid katendeid: parkimisalal munakivi, sõiduteealal klompkivi nagu seni, rattateel asfalt ja jalakäijate alal sillutiskivid.

«Projektlahendusega veel tegeldakse. Projekt tuleb nõuetekohaselt kinnitada, siis saab ehitusloa taotleda ja siis saab ehitada,» ütles Mets. «Tänava üldisele väljanägemisele on kenad lahendused, see ka muidugi maksab.»

Et uus lahendus tuleb algsest kallim, küsib linnavalitsus seni arvestatud 189 500 eurole linna lisaeelarvest 40 000 eurot juurde. Lisaeelarve esimene lugemine on kavandatud volikogusse tuleva nädala istungil, kuid see peab läbima kaks lugemist.

Mets jätkas, et uue projekti puhul jäi jõusse ka Karlova seltsi soov teha Pargi-Tähe risti, kus oli väike parkla, hoopiski mikropark ürituste korraldamiseks.

Liikluskorralduslikult on suurim muutus see, et Pargi-Tähe-Lootuse ristmik muutub samaliigiliste teede ristmikuks, Tähe tänavalt võetakse senine peatee staatus.

Et Karlova selts on uue lahendusega üldjoontes rahul, kinnitas seltsi esindaja Ilmar Part. Täielikku rahulolu aga siiski pole. Pardi selgitusel on selts siiani arvamusel, et õigem oleks, kui Pargi tänavalt oleks mõlemal teepoolel ühesuunaline rattatee, mitte ühel pool kahesuunaline.

See lahendus tähendanuks elektripostide ümbertõstmist või kaabli matmist maa alla.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles aga, et Eesti Energiat ei olnud võimalik survestada seda tööd ette võtma ja ka linnal ei ole 90 000 eurot, et töö ära teha.

«Peame leppima selle lahendusega, mis on,» tõdes ta.

Isegi kui ehitaja oleks valmis töödega peatselt jätkama, on kogu protsess Metsa sõnul ikkagi umbes kuu viibinud, sest kaasamine oma vaidluste ja aruteludega võtab aega. Teadmata on, millal talv tuleb, ja nii on Metsa sõnul lõplik sõna vanajumala öelda.

Aega läheb

Haak lisas, et töömahu oluline suurendamine võib tekitada ka lisahanke korraldamise vajaduse, mis omakorda võtab aega. «See tähendaks, et sel aastal pannakse asi üldse kinni ja tuleval aastal tehakse edasi,» ütles ta.

«Kui oleks võimalik elektriposte aasta pärast nihutada, võiks ka terve aasta edasi lükkuda,» arvas Part. «Meie meelest on ajutine ebamugavus kindlasti väärt, kui tulemus tuleb parem. Meie meelest on veider, et elektripostide pärast saab üks linnatänav paika pandud aastakümneteks moel, mis ei ole tegelikult liiklejate jaoks kõige parem.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles