Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Supilinna tänavad ootavad ehitusjärge veel aastaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
2009. aastal tolmuvaba pindamiskatte saanud Kartuli tänavat on tulnud linnal lappida igal aastal.
2009. aastal tolmuvaba pindamiskatte saanud Kartuli tänavat on tulnud linnal lappida igal aastal. Foto: Kristjan Teedema

Tartu kulutab tänavu tänavate ja sildade ehituseks ning remondiks kokku ligi 16 miljonit eurot, millest 13,3 miljonit neelab idaringtee. Kruuskattega tänavate asfaltimiseks kulub 64 000 eurot, Supilinn jääb aga ikka auklikuks.

Et lõviosa idaringteest maksab kinni Euroopa Liit, jääb Tartul endal tänavu kanda suhteliselt tagasihoidlik ehituskulu, 2,3 miljonit eurot. Peaaegu miljon eurot hammustavad aga linnaeelarvest Eesti Rahva Muuseumini viivad tänavad: Narva maanteelt algav Muuseumi tee ning Roosi tänav.

«ERMiga seotud tänavad võtavad tõesti arvestatava osa teede ehituse rahast, aga kui ERM on väga konkreetsel ajal valmimas, pole meil võimalik neid töid kaugemasse tulevikku lükata,» sedastas Tartu abilinnapea Raimond Tamm. «Seda võib pidada sundtööks, aga eks see tähenda ühtlasi Raadi linnaosale uut elu ja värskust.»

Ligi miljonieurone kulutus pole aga veel kõik. Selle eest saavad tehtud Muuseumi tee ja Roosi tänava aluskihid, kuid asfaltimisraha tuleb leida alles 2015. aasta eelarvest.

Eeltööd Supilinnas

ERMiga seotud tänavate ehitusega võrreldes panustab linn märksa kahvatumalt jalg- ja rattateede ehitusse, milleks on tänavu kavandatud 200 000 eurot.

Kruuskattega tänavate asfaltimiseks jagub, nagu mullugi, vaid 64 000 eurot.

«Ennekõike on oluline võrdlus eelnevate aastatega,» leidis Raimond Tamm. «Kui meil õnnestub ka möödunud aasta tase säilitada, on see küllaltki tubli tulemus.»

Ta sedastas, et Supilinnas, kus alates 2009. aastast on saanud riburada tolmuvaba katte kõik endised kruusatänavad, kapitaalseid tee-ehitusi plaanis pole. Pindamismeetodil saadud kattesse ikka ja uuesti ilmuvate aukude lappimine jätkub.

«Kõik tolmuvaba kattega tänavad lähevad sisuliselt ühe hooajaga auklikuks ja neist tuleb igal aastal uuesti üle käia,» nentis Tamm. «Me oleme sellega arvestanud, et need ei seisa korras aastaid.»

Abilinnapea sõnul on Tartu Veevärk alustamas Oa tänavast kogu Supilinna sajuveetorustiku väljaehitamist. Selline torustik loobki alles eelduse, et sellessse väga tümasse linnaossa püsiva teekatte ning kõnniteede rajamine muutub mõistlikuks.

Supilinna Seltsi esimees Mart Hiob leidis, et napi liikluskoormusega uulitsais Supilinna tagumises pooles ajab säästuasfalt asja ära, kuid Marja ja Kartuli tänaval ilmselgelt mitte.

«Aukude pluss on see, et need võtavad autode kiiruse maha,» lausus Hiob. «Korralike katete vastu pole minul midagi, aga minu ja Supilinna seltsi seisukoht on, et asfalt sellesse miljöösse ei sobi. Taastada tuleks munakivisillutis. Katseliselt võiks teha algust Kartuli tänaval Oa-Herne lõigus – teha esialgu vähe, aga korralikult.»

Lootus riigi abile

Tartu linnavalitsus esitas detsembris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile taotluse 562 000 euro saamiseks, alustamaks Võidu silla kapitaalremonti. 2011. aastal hindas Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo 1956. aastal valminud ning 1999. aastal remonditud silla seisundi nigelaks, soovitades alustada selle remonti juba 2012. aastal.

Võidu silla remondi kuluks on linn prognoosinud üle 800 000 euro, millest taotluse rahuldamise korral jääb linna kanda ligi 241 000 eurot.

«Varisemisohust pole mõtet rääkida, kuid silla tehniline olukord ütleb, et lähiaastail on vaja sinna korralikum investeering teha,» tõdes Tamm.

Veel taotleb Tartu riigilt veidi üle 267 000 euro Riia tänava katte uuendamiseks Võidu sillast Pepleri tänavani. Investeeringu kogumaksumus oleks üle 380 000 euro, linn oleks valmis katma 114 000 eurot.

Euroopa Liidu abikava «Linnaliste piirkondade arendamine» reservnimekirjast küsib Tartu siseministeeriumi vahendusel ligi 470 000 eurot kergliiklusteede rajamiseks Hipodroomi tänava äärde lõigus Salutähe-Talutare, Turu tänava äärde Teguri tänavast Ringtee tänavani ning Riia tänava serva Raja tänava otsast Riia 175ni.

«Võimalusi omaosaluse katmiseks saaksime otsida lisaeelarvetest,» ütles Raimond Tamm.

Tartu tänavused suuremad teetööd

• Tartu idapoolse ringtee projekteerimine ja ehitus: 13 313 000 eurot, millest 11 miljonit on euroabi ja 2 313 000 Tartu enda panus.

• Tänavate ülekatted ja pindamised: 650 000 eurot. Töid tehakse Riia tänaval Võidu sillast Ülikooli tänavani, Lammi teel Idaringist Mõisavahe tänavani, Kesk tänaval Lootuse-Sõbra lõigus, Aardla tänaval Riia-Ringtee lõigus, Ravila tänaval Viljandi maanteest linna piirini, Nurme tänaval Puiestee-Kruusamäe lõigus, Põhja puiesteel Jaama-Lääne lõigus, Hipodroomi tänaval Salutähe tänavast linna piirini, Tuglase tänaval Kreutzwaldi-Herne lõigus ning Tähtvere tänaval.

• Muuseumi tee ehitus koos kergliiklusteedega Narva mnt ja Roosi tänava vahelises lõigus: 540 000 eurot.

• Roosi tänava ehitus koos kergliiklusteedega Muuseumi tee ja Jänese tänava vahelises lõigus: 443 000 eurot.

• Savi tänava ehitus: 240 130 eurot.

• Jalgteede ja rattateede ehitus: 200 000 eurot.

Allikas: Tartu linnaeelarve

Tagasi üles